آخرین خبرها

تربیت فرزند یا گلادیاتور؟

تربیت فرزند یا گلادیاتور؟

وبلاگ > آیت اللهی، میرزا علی – فضای تربیتی کودکان درخانواده آنهارابه سمت و سوی رقابت و حسادت نسبت به هم سن و سالان سوق می دهد.

بخشی ازمردم جامعه وقتی بچه مان دنیا می آید نمی گذاریم برمبنای  طبیعی رشد کندبلکه اورابرای گلادیاتورشدن تربیت میکنیم.
( مقایسه ومقایسه و رقابت ودرنهایت ایجاد حسادت)
درهرمحفلی میرسیم با صدای پیروزمندانه ای میگوییم “عزیزم شعری را که حفظ کردی بخوان” و بیچاره یا میخواند یا نمیتواند کامل بخواند و یا……..درهرصورت وقتی به خانه میرسیم بافرزند شهین خانم و عزیزالله خان و بهروز جان مقایسه اش میکنیم وازاو میخواهیم که دفعه بعد بهترباشد.
بعدنوبت نقاشی هایش میشود . اوشاید اصلا علاقه ای به نقاشی نداشته باشد ولی باید یادبگیرد تابابچه های همسایه رقابت کند وکمال الملک محل شود. بعدنوبت موسیقی میشود تااز پرویز یاحقی وشچریان دیگران کم نیاورد و پس از آن هم زبان انگلیسی و…..
کودک ما کی خودش هست؟همیشه تحت فشار آشکار و پنهان ماست. صبح زود وخواب آلود به مدرسه ای دورازمنزلمان میرود و درسرویس خواب است و پایان هرامتحان باید نمره اش 20 باشد و شاگرد اول وگرنه آبروی مارفته است…..
کودک ما یک گلادیاتوراست که برای مبارزه با دیگرکودکان تربیتش کرده ایم ولی یک سلام و احوالپرسی معمولی رابلد نیست ودرمواجهه بامردم کم می آورد . یک نیمرو نمیتواند درست کند و یک قطعه لباسش رانمی تواند بشوید و اصلا خودش را درحمام به خوبی نمی تواند بشوید.ازحقوق اجتماعی و آثاربزهکاری اطلاع ندارد و یک وسیله رانمیتواند بسازد یا بفروشد ازهنرتعامل بادیگران بهره ای نبرده ولی حسادت و رقابت رابخوبی یادگرفته است.
فرزند من باید برای ریاست و پشت میز نشینی تربیت شود باید دانشمند باشد نباید از پسر عمه و دخترخاله اش کم بیاورد .قطعا بایددرآزمون مدارس تیزهوشان و غیرانتفاعی و نمونه و…….وبالاخره کنکوربارتبه بالا قبول شود.
فرزند من  نه نقاش و ونگوک شد نه کسایی و یاحقی شد و نه اینشتاین و هیچ کس دیگر ……گلادیاتورمن سرخورده وارد اجتماع شد و خواست باپسر فلان سرمایه داررقابت کند تاگلادیاتوربازیش تکمیل شود ولی الان زندان است. خواست سطح زندگیش ازدخترداییش کمترنباشد و به مشاغل خاکستری روی آورد.
آن یکی فرزند جامعه من ناکامیهای گلادیاتوریش را با استفاده ازگل و شیشه و کراک فراموش میکند وما همچنان گلادیاتورتربیت میکنیم وتلویزیون هم سازخودش رامی زند بدون خروجی مناسب…..
بااین کاری که ما کرده ایم وفرزندانی که درسالیان سال تربیت کرده ایم باید جامعه پرازدانشمند و هنرمند و افراد موفق باشد و چنین نشد که هیچ بلکه پارکها پرازفرزندان ماهستند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا