آخرین خبرها

تصاویر : سفر تاریخی پادشاه عربستان به روسیه و دیدار با پوتین

رییس جمهور روسیه و ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی در مسکو دیدار و در باره همکاری‌های دوجانبه و مسائل خاورمیانه ای گفت وگو کردند.

به گزارش «انتخاب»؛ ولادیمیر پوتین در آغاز دیدار با سلمان در کاخ کرملین، دیدار پادشاه عربستان سعودی از روسیه را رویدادی تاریخی خواند و افزود: روابط دو کشور تاریخی دیرینه دارد.

وی سپس بر عزم این کشور برای تحکیم روابط و همکاری های دوجانبه با عربستان سعودی در عرصه های مختلف ازجمله اقتصادی و سیاسی تاکید کرد.

پوتین همچنین پس از پایان مذاکرات، اظهار کرد که گفت وگوی خوبی با جزییات گسترده در باره موضوعات مختلف برگزار شد. 

ملک سلمان نیز گفت: عربستان سعودی برای تحکیم روابط با روسیه با هدف تقویت صلح و امنیت و توسعه اقتصاد جهانی تلاش می کند.

وی همچنین به سفر سال ۲۰۰۶ خود به روسیه به عنوان یک خاطره خوب اشاره کرد.

پادشاه عربستان سعودی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با پوتین نیز گفت: مواضع مسکو و ریاض در بسیاری از مسائل منطقه ای و بین المللی با یکدیگر مطابقت می کند. 

سفر سه روزه پادشاه عربستان سعودی به مسکو در رسانه‌های روسی نیز بازتاب گسترده ای یافته است. 

در گزارش های رسانه‌ها، سفر ملک سلمان به روسیه تاریخی اعلام شده است، زیرا برای نخستین بار یک پادشاه عربستان سعودی از این کشور دیدار می کند. 

خبرگزاری اسپوتنیک در باره سفر پادشاه عربستان سعودی به مسکو نوشت: در جریان این سفر، ایجاد صندوق سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری برای مشارکت ریاض در طرح های اقتصادی روسیه اعلام خواهد شد.

روزنامه کامرسانت نیز امروز نوشت: پیش بینی می شود در جریان سفر پوتین به مسکو برای قرارداد فروش سه میلیارد دلار جنگ افزار روسی از جمله سامانه دفاعی اس۴۰۰ به عربستان توافق شود.

برای سفر ملک سلمان و کاروان همراه به روسیه که روز یکشنبه پایان می یابد، ریتز چارلتون یکی از شکوهمندترین هتل های مسکو با ۳۳۴ اتاق و همچنین چند هتل پنج ستاره پیرامون میدان سرخ دربست اجاره شده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا