آخرین خبرهااسلایدرملی

نگاه ویژه / موسم تعین تکلیف یک پرونده قدیمی پرونده باز احمدی نژاد و شرکا ؛طلبکاری که تمامی ندارد

گروه سیاسی : محمود احمدی نژاد چهره متفاوتی از سیاست مداران ایرانی در دوران ریاست جمهوری خود ترسیم کرد، مردی که با چارچوب ها و پیش فرض های متعارف و مورد انتظار ما از یک سیاستمدار در سطوح عالی تفاوت داشت و بخش مهمی از این تفاوت به بی پروایی در لفافه او باز می گشت! ترکیبی نامتجانس و متضاد که در نوع خود جالب توجه بود و مختص به این معجزه هزاره سوم!

به گزارش تدبیر شرق؛ او می گفت که آماده به لایه های ثروت و قدرت هجوم آورده و مافیای فساد را برچیند، ادعای بزرگ و بی پروایانه و جذاب اما او هیچ گاه لیستی را که در جیبش بود، باز نکرده و اسامی مفسدان و مافیای قدرت و ثروت را روی دایره نریخت، او می گفت که آماده تا عدالت را فراگیر و حقوق مستضعفین را بازستاند اما سفره ها کوچک و کوچک تر شد و فساد های اقتصادی سر به فلک کشید و شاخص فلاکت دو چندان و فاصله طبقاتی کهکشانی شد.
او بی پروا سخن می گفت و ادعا می کرد اما در نهایت نتیجه چیزی درست در نقطه مقابل بود، او همیشه یک هاله دور خود داشت نه هاله نور که هاله ابهام و تناقض؛ طرح ادعاهای گزاف و دهان پرکن و در نهایت فقدان پاسخگویی در برابر ادعاهای مطروحه.
البته که فروافتادن تشتت رسوایی و نتایج عملکردهای حاصله عیان تر از آنست که نیاز به شرح و توصیف و تفصیل داشته باشد اما این نوع رفتار تبدیل به یک رویه ثابت و همیشگی در رفتارورزی احمدی نژاد و نزدیکان او شده است.
آنچنان که مردم و افکار عمومی را به این سمت و سو سوق داده و آنان می پرسند که چگونه می شود این ادعاهای گزاف مطرح و چنین خروجی حاصل و در نهایت برخوردی و بازخواستی از او جامه عمل نپوشد؟ خواه ناخواه در افکار عمومی چنین استنباطی ایجاد شده که او با چه پشتوانه و چه عقبه ای چنین بی پروا سخن می گوید و همه چیز را به چالش می کشد و آنگاه بری از برخورد و مواخذه است.
 چه درست باشد و چه غلط، چه بپسندیم و چه نپسندیم، استنباط بسیاری آنست که او برای این نوع رفتارورزی نامتعارف خودف تضمین و عقبه ای دارد والا نمی توانست اینگونه چالش برانگیز ادعاهای گزاف را مطرح و از عواقب آن بدور باشد، این درست جایی است که می بایست بدان پرداخته و این پرونده قدیمی و باز را بست!
در واقع یکبار برای همیشه باید این هاله پر ابهام زدوده و قفل صندوق این جسارت و بی پروایی گشوده و کار یکسره شود و چون استخوانی لای زخم باقی نمانده و زمینه برای مانورهای ایذایی و فضاسازی های هر از گاهی تمام شود.
فرصت دادگاه حمید بقایی شاید بهترین زمینه و عرصه برای رمزگشایی از این پرونده باز و قدیمی باشد، خود او تقاضای برگزاری علنی دادگاه را مطرح کرده است، البته او به مصداق همان بازی قدیمی، باز خواسته که به فضاسازی دست برده و از صدور حکم قبل از دادگاه و مجرمیت از پیش تعیین شده گفته است و تقاضای برگزاری علنی دادگاه را هم از همین ناحیه مطرح و البته پیش فرض رسوخ یافته در افکار عمومی را تلنگری زده که  ما ابایی از برگزاری دادگاه علنی نداریم و چنته پری داشته و با برگزاری علنی دادگاه زمینه برای بازگویی آنچه دال بر بیگناهی ما است؛ داریم و …
فارغ از اینکه دولت احمدی نژاد چه بر سر اقتصاد و سیاست و مدیریت و سپهرهای مختلف کشور آورد و نتایج آن کشور را به کدامین سمت و سو رهنمون کرد،رسیدگی به پرونده تخلفات شخصی فارغ از ندانم کاری های آسیب زای رقم خورده، می تواند یکبار برای همیشه پرونده طلبکاری جماعتی که بی پروایانه به زمین و زمان می تازند اما هیچ گاه به زمین سفت پاسخگویی نرسیده و شاخ و شانه کشی آنان را در هاله ای از ابهام و لفافه ای از عدم پاسخگویی مانده، مهر ابطالی زده و آنچه که باید مشخص و معلوم شود و البته مردم در انتظار این شفافیت و مختومه شدن این پرونده قدیمی هستند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا