آخرین خبرها

معجزه کی‌روش باعث نه گفتن قدوس‌ها به تیم‌های ملی بزرگ دنیا!

معجزه کی‌روش باعث نه گفتن قدوس‌ها به تیم‌های ملی بزرگ دنیا!

ورزش > فوتبال ملی – اعتبار و عملکرد کی‌روش سبب جذب بازیکنان دورگه شد

میلاد بلادی:ماجرای حضور بازیکنان دوتابعیتی درایران از زمان دادکان رئیس اسبق فدراسیون فوتبال شروع شد.این حضور بازیکنان دوتابعیتی در تیم ملی بعد از آمدن فریدون زندی بیشتر شد. زندی با عملکرد خوب خود در تیم ملی باعث شد که راه برای دیگر بازیکنان باز شود. فریدون زندی در اواخر سال 2004 در زمان برانکو ایوانکوویچ به تیم ملی ایران دعوت شد. بازیکنی  که قبل از ورودش مورد توجه رسانه ها و روزنامه ها بود و با چهره ای جدید و جذاب باعث جان گرفتن تیم ملی در بین مردم شد. همه می دانستند بازیکنی که در بوندس لیگا بازی کرده است و 5بارهم برای تیم زیر 21سال آلمان به میدان رفته، بازیکن قابلی است. او با اولین حضورش برای ایران گل زنی کرد و توانست خیلی زود در بین اهالی فوتبال محبوب شود. کم کم به فوتبال ایران عادت کرد و از سطح حرفه ای آلمان به لیگ ایران و در هیاهوی استیل آذین و پول های کلان قرار گرفت. درزمان سرمربیگری دایی و قطبی کیفیتش کمتر و کمتر شد و با آمدن کی روش از کادر بازیکنان تیم ملی کنار گذاشته شد.
فریدون زندی بدون توجه مسئولان از دنیایی فوتبال خداحافظی کرد و ای کاش نه تنها زندی بلکه همه بازیکنانی که با احترام، رایزنی و تلاش آنها را برای بازی کردن وارد ایران می کنند، حداقل در پایان با یک تشکر و قدردانی و خداحافظی به یاد ماندنی برایشان خاطره خوبی از ایران بجا بگذارند.
کی روش درسال 2011 به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شد. او برای اولین بار در ایران، به صورت گسترده از بازیکنانی که از ایرانیان مهاجر و دارای تابعیت دوگانه بودند در تیم ملی استفاده کرد. اشکان دژاگه و رضا قوچان نژاد که در راه صعود ایران به جام جهانی 2014 گل صعود را به ثمر رساند، از مطرح ترین این بازیکنان هستند که کمک زیادی به روند رو به رشد تیم ملی ایران در این سال ها کرده اند.

این بار اما کی‌روش دست روی بازیکن دورگه دیگری با کیفیتی بالا گذاشته است. سامان قدوس که پیش از دعوتش به تیم ملی ایران، دو بازی دوستانه برای تیم ملی سوئد کرده بود و در تیم باشگاهیش به خوبی درخشیده بود حالا مورد توجه کی روش قرار گرفته است. قدوس با درخشش در لیگ آلسونسکان و لیگ اروپا باعث شد دوباره به تیم ملی سوئد دعوت شود ولی او هم مانند دیگر بازیکنان دوتابعیتی، از روی احساسات و اصالت ایرانی بودنشان تیم ایران را انتخاب کرد. حالا شاید بازیکنان دیگری هم در سراسر دنیا باشند که با شرایط خوبی که کی روش برای تیم ملی به وجود آورده است، علاقه زیادی برای دعوت شدن به تیم ملی ایران داشته باشند و انتظار می رود مسئولان فدراسیون بستری را برای حمایت از آنها فراهم کنند، نه اینکه فقط در زمان کارلوس کی روش این حمایت اتفاق بیفتد زیرا هنوز معلوم نیست مرد پرتغالی تا کی تیم ملی را همراهی خواهد کرد و آیا بعد از جام جهانی قراردادش را تمدید می کند یا نه؟
کیروش خود را تبدیل به یک مربی برند وکار بلد کرده است و بی شک مشتریان زیادی دارد و زیاد هم دل خوشی از فدراسیون فوتبال ایران ندارد. او با نمایش های خوب خود و اعتبار که برای تیم ملی به وجود آورده توانسته به خوبی بازیکنان دورگه را جذب کند واین بازیکنان حاضر به این هستند با جان و دل به ایران بیایند. حالا سئوال اینجاست آیا بعد از کی‌روش باز هم اثری از بازیکنان دورگه با کیفیت در تیم ملی می بینیم؟

41258

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا