اجتماعیاستان ها

فرماندار آستارا : دهیاران به سمت کارآفرینی در روستاها بروند

یونس رنجکش

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: دهیاران برای رونق اقتصادی در روستاها باید به سمت فضای کارآفرینی روستایی بروند.

یونس رنجکش در جلسه مشترک دهیاران و بخشداران شهرستان مرزی بندر آستارا افزود: ظرفیت ها و فرصت های بالقوه بسیاری در روستاهای شهرستان وجود دارد و باید از آنها در مسیر توسعه و رشد اقتصادی بهره مند شد.

وی ادامه داد: فضای طبیعی روستا در کنار منابع انسانی و سرمایه های نهفته در آن نقش مهمی در رشد اقتصادی و تولید رفاه عمومی در روستاها دارد که دهیاران در این پویایی نقش اساسی دارند.

وی اضافه کرد: با شناخت ظرفیت های موجود در روستاها و برقراری پیوند بین ظرفیت ها و فرصت های شغلی مورد نیاز جامعه  باید کارآفرینی جدید در آنها ایجاد کرد و دهیاران باید فرصت های کارآفرینی در حوزه مأموریت خود شناسایی و فعال کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تخلفات مختلف ساخت و ساز در روستاها بویژه توسط افراد دارای منابع درآمدی وغیر بومی افزود: یکی از راه های جلوگیری از این تخلفات نظارت دهیاری هاست که باید به موقع از این ساخت و سازها جلوگیری کنند.

رنجکش افزود: همه در برابر قانون مساوی هستند و نباید افراد با سو استفاده از روابط زمینه های تخلف را در جامعه فراهم کنند.

وی ضمن تاکید بر شناسایی افراد متخلف در ساخت و ساز ها از آنان خواست تا هرچه سریعتر پرونده اینگونه افراد را به مراجع مربوطه ارسال نمایند.

فرماندار آستارا همچنین به وجود برخی مشکلات در حوزه ساخت و سازها توسط دستگاه های اجرایی بویژه قوانین طرح هادی و مقررات بنیاد مسکن اشاره و خواستار تسریع در اجرای طرح های هادی روستایی در این زمینه و تعیین تکلیف آن در روستاهای شهرستان شد.

وی ادامه داد: برای ارائه خدمات مناسب باید به مردم اطلاعات کافی داد و آنها را از قوانین مطلع کرد و نباید درخواست های مردم بدون پاسخ بماند و  دهیاری ها موظف به پاسخگویی به مردم و پیگیری درخواست های آنان بویژه در حوزه ساخت و ساز مسکن هستند.

وی همچنین خواستار توجه دستگاه های خدمات رسانی نظیر گاز، برق و آب برای دادن مجوز های لازم در زمینه بهره مندی از این خدمات با توجه به دریافت استعلام از بخشداری ها و دهیاری ها شد.

در این جلسه هریک از دهیاران مشکلات خود را عمران روستایی و ساخت و ساز های مسکن ارائه و مقرر شد تا کلیه موانع ظرف هفته جاری به صورت مکتوب در اختیار بخشداری ها برای رفع آنها قرار گیرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا