آخرین خبرها

پروژه ساماندهی فضای شهری اطراف زندان قصر کلید خورد

پروژه ساماندهی فضای شهری اطراف زندان قصر کلید خورد

جامعه > مشکلات مردم – برخی از شهروندان در اعتراض به تنگی معابر و گره‌‎خوردگی ترافیک و شلوغی خیابان‌های شرق تهران به خصوص در محدوده میدان قصر، گلایه‌هایی را مطرح کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بارها شهروندان تهرانی در سرویس مشکلات مردم درباره خیابانهای شرق تهران و مشکلات ترافیکی و نابسامانی ناشی از تغییر کاربری اراضی در این منطقه، گلایه هایی را طرح کرده اند.
شهرداری این منطقه می گوید طرح ساماندهی فضاهای شهری در شرق تهران به خصوص در محدوده خیابانهای منتهی به زندان قصر را در دستور کار خود قرار داده است.
در این راستا معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 7 خبر داد: در راستای اجرای پروژه طراحی شهری خیابان شهید آیت الله مدنی با شرکت مهندسان مشاور پارس بوم (مشاور مادر طرح جامع و تفصیلی شهر تهران) قرار دادی منعقد شد.
سلیمی معاون شهرسازی و معماری منطقه با اعلام این خبر، گفت: شبکه معابر و خيابان ها و در مجموع شبکه هاي ارتباطي يکي از مهمترين عوامل در ساخت مورفولوژيک يک شهر محسوب می شوند، از همین رو رسیدگی به مسیرهای عبوری به ویژه مسیرهای پرتردد یکی از موارد ضروری است.
او گفت: با توجه به موقعیت مکانی خیابان شهید آیت اله مدنی به عنوان یکی از شریان های درجه یک بخش شرقی محدوده منطقه هفت، در راستای بهبود کیفی معبر مذکور و ایجاد مسیر عبوری آرام برای تردد شهروندان، طی نشستی با حضور شرکت مهندسان مشاور پارس بوم، اجرای پروژه طراحی شهری خیابان شهید آیت الله مدنی به تصویب رسید.
به گفته معاون معماری و شهرسازی منطقه 7 بر اساس اجرایی شدن این طرح شهری مقرر شد تا اقداماتی از قبیل تعریض عرض گذر با توجه به شکل گیری ساختمان ها، تسهیل دسترسی و توسعه و بهبود امور حمل و نقل و شرایط ترافیکی، توسعه نظام دسترسی بر اساس حمل و نقل عمومی، توسعه پیاده راه هاو تلطیف و ایجاد حس امنیت و آرامش با توسعه فضای سبز موجود، طراحی و اجرای مبلمان شهری و ایجاد روشنایی مناسب و سایر موضوعات مطابق با قرارداد منعقد شده در خیابان شهید آیت اله مدنی انجام شود.
سلیمی توضیح داد: خیابان شهید آیت الله مدنی با عرض ملاک عمل طرح تفصیلی به صورت 30 متری، جزو خیابان هایی با سطح عملکردی فرا منطقه ای با کاربری های متعدد مسکونی، تجاری، تعمیرگاهی، اداری و آموزشی بوده که بخشی از این محور در محدوده ناحیه یک منطقه 7 قرار دارد.
معاون شهرسازی و معماری منطقه 7 همچنین از تعیین تکلیف و تهیه طرح موضعی محدوده جنوب باغ موزه قصر خبر داد و گفت: با توجه به ابلاغ طرح تفصیلی جدید شهر تهران از سال 1391 تاکنون بخش جنوبی باغ موزه قصر در محدوده محله کاج با وسعت تقریبی 106 هکتار و با جمعیتی بالغ بر 16 هزار نفر جزو پهنه های سبز و باز فرهنگی و تاریخی قرار گرفته که هر گونه ساخت و ساز در این محدوده بر اساس ضوابط سازمان میراث فرهنگی و با تصویب دبیرخانه کمیسیون ماده پنج مجاز است.
حامد سلیمی یادآور شد: نظر به اهمیت محدوده جنوبی باغ موزه قصر و سابقه شهر نشینی و سکونت در آن و با توجه به وجود یکصد واحد مسکونی و تجاری، بحث تعیین تکلیف و تهیه طرح موضعی جنوب باغ موزه قصر در دستور کار معاونت شهرسازی و معماری منطقه 7 قرار گرفته تا مطابق با فرایند طرح مذکور اقدامات لازم در جهت آسایش شهروندان محترم این محدوده انجام شود.

46231

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا