استان هااسلایدر

رحیم کشاورز عضو دوره سوم و چهارم شورای شهر لاهیجان : به ناچار مجبور به انتخاب کحالی شدیم | در قضیه بنی صدر نیز امام موافق ریاست جمهوری ایشان نبودند

رحیم کشاورز

رحیم کشاورز عضو دوره سوم و چهارم شورای شهر لاهیجان : ما با آقای کحالی مدارا کردیم و تماما از ایشان حمایت کردیم ولی آن چیزی که باید می شد ، نشد.

رحیم کشاورز در پاسخ سوال خبرنگار ” لاهیگ ” که چرا کحالی استیضاح شد و نظرتان در مورد بازگشت ایشان چیست ، گفت : در دور سوم شورای شهر ما از بین ۳ گزینه که یکی گزینه محفلی بوده و بازنشسته ، یکی دیگر با سوابقی که ربطی به مدیریت شهری نداشت و گزینه سوم کحالی شهردار سابق انزلی بود روبرو بودیم و به ناچار مجبور به انتخاب کحالی شدیم .

کشاورز با اشاره به اینکه استاندار فقید گیلان مرحوم مهندس قهرمانی از شکایت کحالی برای بازگشت به شهرداری انزلی از او دلخور بود ، گفت : بسیار سخت بود که استاندار را برای گرفتن حکم آقای کحالی راضی کنیم ولی هر طور بود حکم ایشان را گرفتیم .

رحیم کشاورز در ادامه با اشاره به اینکه ابتدای دور چهارم از اعضای شورای شهر خواستیم که کحالی جز گزینه های شهرداری باشد نه مستقیم ابقا شود ، گفت : در شروع دور چهارم اولین پیشنهاد ما به هیئت رییسه این بود که آقای کحالی را ابقا نکنند و کحالی را جزو گزینه ها بیاورند ، چرا که کحالی دور سوم شورا بخاطر نبود گزینه شهردار شد .

وی ادامه داد : دو ماه بعد از دوره ی چهارم شورا اختلافات شروع شد و اختلافاتی بین اعضای شورا با شهردار بود که سعی کردیم با پا در میانی از بیشتر شدن اختلافات جلوگیری کنیم و استیضاح زود هنگام را شاهد نباشیم .

در ادامه رحیم کشاورز در پاسخ به سوال ، اینکه بعضی از اعضای شورای دور چهارم ، حال با توجه به حضور در شورای دور پنجم از مخالفین کحالی به قامت موافقینش تبدیل شدند ، گفت : در دور چهارم تمام اعضا با استیضاح کحالی بخاطر مرگ بیژن خانی پور و موارد مدیریتی ایشان موافق بودند و بنده با توجه به اینکه در حال حاضر نقشی در شورای شهر ندارم اضهار نظری نخواهم کرد و اتفاقات گذشته را بیان می کنم .

عضو شورای شهر دوره سوم و چهارم در پایان با اشاره به اینکه در دور سوم شورا ما فرصتی نداشتیم و مجبور بودیم کحالی را انتخاب کنیم ، گفت : ابتدا انقلاب بازرگان با پیشنهاد برخی از انقلابیون به امام معرفی شد و امام به ناچار پذیرفت یا در قضیه بنی صدر امام موافق ریاست جمهوری ایشان نبودند ولی بخاطر بعضی از انقلابیون و پشتوانه رای مردم ابتدا امر با نصیحت و نشان دادن راه با بنی صدر رفتار کردن .

حال با توجه به صحبت های رحیم کشاورز یکی از اعضای مذهبی و مورد وثوق دوره سوم و چهارم شهر لاهیجان می توان چنین تحلیلی داشت که کحالی به اجبار و ناچاری شهردار لاهیجان شده بود و چون فرصتی برای انتخاب های بیشتر نداشتند از ایشان دعوت به کار کردند و در ذوره چهارم بخاطر عملکرد در تغییر رنگ و لعاب شهر که بیشتر تغییرات ظاهری در شهر بود او را ابقا کردند که خیلی زود شورای دوره چهارم از این موضوع پشیمان شدند .

حال با توجه به سوابق جناب کحالی و تجربه اعضای دور سوم و چهارم شورا و حضور دو عضو که سابقه همکاری با کحالی را داشته اند چگونه باز کحالی برای شهرداری لاهیجان تعرفه می شود ؟ آیا این روند عقب گرد محسوب نمی شود ؟ پشت پرده این تغییر مواضع چه چیزی است ؟

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا