استان هااسلایدر

مهربان عضو شورای چهارم لاهیجان: انتخاب مجدد شهردار اسبق لاهیجان نمی‌تواند انتخاب خوبی باشد | حمایت برخی از شهردار اسبق منطقی نیست

شهردار لاهیجان

عضو سابق شورای شهر لاهیجان گفت: در ارتباط با انتخاب یک بنده خدا به عنوان شهردار لاهیجان که قبلا هم شهردار این شهر بوده باید عرض کنم که به دلایل متعدد این انتخاب نمی تواند یک انتخاب خوبی باشد.

به گزارش تدبیرشرق، ابراهیم مهربان در گفت و گو با «بامردم» اظهار داشت: بنده یک لاهیجانی هستم که به شدت به شهرم عشق می ورزم اما هم اکنون تهران هستم و محل سکونت و محل کارم نیز تهران است، نه سمتی در لاهیجان دارم و نه عضو شورا هستم اما به شدت به لاهیجان و شهرم تعصب دارم.

سخنگوی سابق شورای شهر لاهیجان در رابطه با حواشی انتخاب شهردار جدید این شهر افزود: به عنوان کسی که تجربه ۴ سال حضور در شورای شهر را داشته، در ارتباط با انتخاب یک بنده خدا به عنوان شهردار لاهیجان که قبلا هم شهردار این شهر بوده باید عرض کنم که به دلایل متعدد این انتخاب نمی تواند یک انتخاب خوبی باشد.

وی افزود: از جمله این دلایل می تواند رویکرد این فرد در زمانی که شهردار لاهیجان بود، اتفاقات و مشکلاتی که بعد از رفتن ایشان برای مدیریت شهری حادث و بدهی های بسیار کلانی که به شهرداری لاهیجان تحمیل شد، باشد.

مهربان تاکید کرد: امروزه نگاه مدیریت شهری و نگاه شهرداری ها به صورت علمی حرکت می کند و به صورت علمی شدن پیش می رود، ما نباید از این قافله عقب بمانیم، بنابر این جای دارد که دنبال مدیر شهری بگردیم که به لحاظ علم شهرسازی و به لحاظ علوم زیر مجموعه‌ی شهرسازی و مدیریتی حرفی برای گفتن داشته و دانش علمی و حسن سابقه نیز داشته باشد.

رییس سابق شورای شهر لاهیجان اضافه کرد: بنابر این این انتخاب نمی تواند انتخاب خوبی باشد، اما ممکن است یک نفر در مقطعی رویکرد خود را عوض کرده و تغییر کند اما متاسفانه ایشان در شهرداری لنگرود هم نشان دادند از همان رویه ای که در لاهیجان تبعیت می کردند را دنبال می کنند و دلیل این ادعای بنده این است که ۷ نفر از اعضای شورای شهر لنگرود به ایشان رای ندادند پس این نشان می دهد که ایشان رویه خود را تغییر نداده است.

مهربان عنوان کرد: برای من جای سوال و جای تعجب است بیشتر از این باب که چطور عزیز یا عزیزانی که در دوره چهارم به استیضاح ایشان رای دادند به یکباره امروز جزو طرفداران پرو پاقرصشان شده اند و این برای من غیرقابل هضم است به هیچ وجه نمی توانم این را هضم کنم.

سخنگوی سابق شورای شهر لاهیجان گفت: یک‌ موقعی است که یک نفر می‌آید و رویه خود را تغییر می دهد و می‌گوییم این تغییر و تحول در ایشان به وجود آمده پس ما باید با توجه به این تغییر رویه به ایشان یک فرصت دیگری بدهیم اما ایشان رویه خودشان را تغییر ندادند و به نظر بنده نمی تواند این کار و در واقع این حمایت منطقی باشد.

مهربان در رابطه با انتصاب استاندار جدید گیلان، اظهار داشت: اتفاق دیگری که امروز در استان گیلان شاهدش بودیم انتخاب یک عزیز غیر بومی به عنوان استاندار گیلان بود که امیدوارم مبارک و میمون باشد، این انتخاب نشان از درایت دولت دارد که نگاه قبیله ای را از روی کارهای اجرایی برداشته و به این باور رسیده است که باید به صورت یک دهکده جهانی اداره شویم و بومی و غیر بومی معنایی ندارد و کسانی که دانش و تجربه دارند باید از آن ها استفاده شود.

وی افزود: با انتصاب استاندار غیر بومی گیلان یاد انتخاب خودمان در شورای چهارم لاهیجان افتادم که شهرداری را آوردیم غیر بومی، یک شهردار تحصیلکرده و شهرداری که در واقع اگر آن بدهی های تلمبار شده از قبل وجود نداشت می توانست منشا خدمات بسیار زیادی باشد.

مهربان اضافه کرد: ایشان غیربومی بودند و خیلی به ما این انتخاب را خرده گرفتند اما امروز می بینیم که استاندار غیربومی به گیلان آمده و اصل هم همین است، در واقع امروز علم مدیریتی این مرز ها را از هم در نوردیده و ما دیگر امروز چیزی به عنوان بومی وغیر بومی نداریم، برای استاندار جدید در سنگر اجرایی استان گیلان آرزوی توفیق دارم و امیدوارم که برای مردمان گیلان منشا خدمات خوبی باشند، همینطور برای مردم‌ خوب لاهیجان بهترین ها را از خدای بزرگ مسئلت دارم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا