استان هاخبر داغفوری

با آرای شکننده و سفید اعضاء؛ شهردار فومن انتخاب نشد/ رای سفید دردسر ساز شد

شورای اسلامی شهر فومن

هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر فومن عصر روز چهارشنبه ۲۹ شهریور برگزار شد.

در این جلسه انتخاب شهردار فومن، انتخاب اعضای کمیسیون های شورا، تحقیق و تفحض بر امور شهرداری فومن و بررسی نامه ها در دستور کار قرار گرفت.
در ابتدای جلسه  عباس احمد زاده رئیس شورای شهر فومن پیشنهاد داد که انتخاب شهردار را در مرحله آخر برگزار کنند.
در  انتخابات اعضای دو  کمیسیون شورا  در کمیسیون برنامه و بودجه و عمران شهری، جلیل سندی و حسین غلام نیا و در کمیسیون حقوقی و فرهنگی و اجتماعی سیدنورالدین نعمتی و علیرضا علیدوست عضویت یافتند و عباس احمدزاده نیز بعنوان رئیس شورا عضو هر دو کمیسیون گردید.
در ادامه جلسه شورا درباره تحقیق و تفحض بر امور شهرداری بحث گردید. در این دستور  اعلام شد اگر بازرسی می خواهیم رئیس شورا باید به مدیرکل بازرسی گیلان نامه نگاری نماید و موارد را نیز تشریح کند تا بازرسی صورت گیرد و اگر قصد حسابرسی است باید حسابرس مستقل گرفته شود و بازرسی با حسابرسی متفاوت است که البته در حسابرسی باید هزینه ای نیز پرداخت شود که برای شهرداری هزینه بردار خواهد بود اما بازرسی اینگونه نیست.
در ادامه جلسه درباره کانال بسیج که مربوط به پروژه آب های سطحی و نیروهای شرکتی شهرداری بحث صورت گرفت که مقرر شد در کمیسیون مربوطه دنبال گردد و مسوولین واحدهای شهرداری به جلسه شورا دعوت گردند و اطلاع رسانی انجام گردد.

در ادامه جلسه حسین غلام نیا  خبر داد: در بازدید دیروز دکتر یوسف زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان  از بیمارستان فومن راه اندازی بلوک زایمانی، راه اندازی ۳ تحت زایمان، راه اندازی ۳ تخت ICU انجام شود و متخصص بیهوشی نیز تامین شود.
همچنین شورای شهر فومن با ۵ رای تصویب کرد لوازم التحریر لازم جهت ارائه به دانش آموزان نیروهای شهرداری از جمله کارگران، پاکبانان و … فراهم گردد و تا عصر روز پنجشنبه در اختیارشان قرار گیرد. لازم بذکر است نیروهای شهرداری حقوق و اضافه کار دریافت نکرده اند که البته سرپرست شهرداری خبر داده است تا فردا واریز خواهد شد.
شورای شهر فومن همچنین مقرر کرد تا در روز پنجشنبه ۶ مهر به جهت گرامیداشت ۷ مهر روز آتش نشانی مراسم تجلیل برگزار گردد.
در ادامه جلسه شورا پس از برگزاری نماز بخش دوم جلسه و دستور آخر جلسه شورا را که شیوه نامه انتخاب شهردار بود را برگزار کرد که پیشنهاد شد که اگر از ۳ گزینه ۲ نفر ۲ رای آوردند انتخابات  به مرحله بعدی برویم و رای گیری کنیم و در مرحله اول تک رای دهیم. سپس برگه های رای پخش شد که نتایج ذیل حاصل شد:
عمران حسن زاده ۲ رای(عباس احمدزاده و جلیل سندی)
محمدعلی حیدری ۱ رای(حسین غلام نیا)
مختار ابراهیمی ۱ رای(علیرضا علیدوست)

سید نورالدین نعمتی نیز رای سفید داد.

با توجه به  کسب حداقل ۳ رای جهت انتخاب به عنوان شهردار هیچکدام از کاندیداها دارای آرای لازم برای انتخاب به عنوان شهردار نشدند و از آن جا که دو کاندیدا نیز یک رای کسب کردند امکان ورود به مرحله دوم میسر نشد.
را کسب نموند که در نتیجه هیچکدام نتوانستند شهردار شوند و البته سید نورالدین نعمتی رای سفید داد.

جلسه آینده شورا روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا