آخرین خبرها

اقدام تازه وزارت کشور برای کاهش مشکلات شهروندان با تکدی‌گری/ اطلاعات متکدیان ثبت می‎شود

اقدام تازه وزارت کشور برای کاهش مشکلات شهروندان با تکدی‌گری/ اطلاعات متکدیان ثبت می‎شود

جامعه > مشکلات مردم – بانک اطلاعات متکدیان در کشور راه اندازی می شود تا با استفاده از اطلاعات این سامانه، برنامه‌ریزی برای ساماندهی متکدیان و رفع مشکلات به وجود آمده از سوی آنها صورت گیرد و از ورود مجدد متکدیان به چرخه تکدی‌گری جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به طور مکرر در سرویس مشکلات مردم، مخاطبان گلایه می کنند که چرا متکدیان در شهرهای بزرگ به حال خود رها شده و نهادهای عمومی و دولت برای جلوگیری از مشکلاتی که این اشخاص برای مردم به وجود آورده اند، اقدام موثری صورت نمی دهند.
در راستای رفع مشکلاتی که متکدیان منشا آن هستند، وزارت کشور گفته در پی ایجاد بانک اطلاعاتی است تا بتواند برای حل این مشکلات ، برنامه ریزی کند. معاون مركز امور اجتماعي و فرهنگي وزارت كشور گفت: در سالهاي اخير افزايش آسيبهاي اجتماعي نگراني هايي را براي عموم مردم و مسئولان بوجود آورده است و يكي از آسيبهاي رواني- اجتماعي پديده تكدي گري است كه ضرورت برنامه ريزي منسجم و اجرايي در خصوص ساماندهي وضعيت تكدي گري را اجتناب ناپذير مي کند لذا در گام نخست براي شناخت از وضعيت موجود تكدی گري در كشور بهرمندي از سامانه و بانك اطلاعاتي اهميت دارد.
رضا محبوبي با تاكيد بر اينكه افزايش اين پديده در كلان شهر ، موجب گسترش فرهنگ تن پروري و افزايش آسيبهاي اجتماعي تهديدي عليه سلامت اجتماعي جامعه شده است گفت: توسعه ناموزون، موازي و بعضا خلاء در ارائه برخي خدمات توسط دستگاهها متولي چرخه هدفمند آسيب ديدگان اجتماعي را با چالشهاي متعددي روبروساخته ويژگي هاي اجتماعي – سياسي و جغرافيايي كشور، گستردگي حجم افراد جامعه هدف و همچنين هزينه هاي مالي اتلاف زمان و نيروي انساني ضرورت برنامه ريزي منسجم و اجرايي در خصوص ساماندهي وضعيت تكدي گري را اجتناب ناپذير مي نمايد لذا در گام نخست براي شناخت از وضعيت موجود تكديگري دركشور بهرمندي از سامانه و بانك اطلاعاتي اهميت مي يابد.
قائم مقام وزير كشور اهداف راه اندازي اين سامانه را دسترسي به آمار و اطلاعات صحيح، منظم و مستمر در خصوص متكديان كشور، تسريع در ثبت و پردازش آمار و ارائه گزارش به مديران و برنامه ريزان و اطلاع رساني مستند و صحيح در خصوص وضعيت تكدي در كشور و برنامه‌ريزي بهينه براي ساماندهي متكديان و رفع تنگناها و مشكلات دانست و گفت: براي رسيدن به اين اهداف و به منظور آشنايي و تسلط كاربران و مسئولان اردوگاه هاي نگهداري و ساماندهي متكديان و آسيب ديدگان اجتماعي با برگزاري دوره هاي آموزشي، كارشناسان مرتبط را با روند فعاليت اين سامانه آشنا خواهيم کرد تا سرعت رسيدن به اين اهداف افزايش يابد.
مشاور وزير كشور در سخناني دلايل ايجاد سامانه و مشكلاتي كه عدم وجود سامانه متكديان باعث آن مي شد را بر شمرد و گفت: تاكنون در كشور مجموعه‌اي كه بتوان بر اساس آن به رصد وضعيت تكدي در كشور پرداخته، ويژگيهاي افراد متكدي و روند تكدي گري را طي سالهاي مختلف در كليه مناطق كشور مورد بررسي قرار دهيم را نداشته ايم.
او اظهار اميدواري کرد با استفاده از اطلاعات اين سامانه، برنامه‌ريزي بهينه براي ساماندهي متكديان و رفع تنگناها و مشكلات بوجود آمده و از ورود مجدد متكديان به چرخه تكدي‌گري جلوگيري شود.

46231

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا