آخرین خبرها

سهمیه تسهیلات اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری 3600 میلیارد ریال است

سهمیه تسهیلات اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری 3600 میلیارد ریال است

استان‌ها > چهارمحال و بختیاری – استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: امسال سهمیه تسهیلات اقتصاد مقاومتی این استان سه هزار و 600 میلیارد ریال است.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی استانداری ، قاسم سلیمانی دشتکی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: سال گذشته نیز سهمیه تسهیلات اقتصاد مقاومتی استان سه هزار و 600 میلیارد ریال بود که با تلاش های صورت گرفته مسئولان این استان چهار هزار و 280 میلیارد ریال جذب شد.
وی افزود: امسال برای اجرای طرح اشتغال فراگیر و پرداخت یارانه و مشوق های سرمایه گذاری در کشور 250 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: از این مبلغ 4.21 درصد برای کاهش نرخ بیکاری، افزایش اشتغال و رونق اقتصادی در چهارمحال و بختیاری اختصاص می یابد.
وی بیان داشت: سال گذشته 14 هزار و 300 شغل و در دولت یازدهم 41 هزار و 900 شغل در چهارمحال و بختیاری ایجاد شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این در حالی است که سال گذشته 33 هزار و 500 متقاضی شغل در این استان وجود داشت.
وی عنوان داشت: در سال 1395 نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری به 20.2 درصد و نرخ مشارکت استان به 40 درصد افزایش پیدا کرد.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: افزایش دانش آموختگان دانشگاهی، ورود متولدان دهه های 60 و 70 به بازار کار، رشد نرخ مشارکت و بازگشت نیروی کار از کشورهای حاشیه خلیج فارس و استان های دیگر به چهارمحال و بختیاری از مهمترین علت های افزایش نرخ بیکاری در استان محسوب می شود.
وی ادامه داد: برای کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال چهارمحال و بختیاری در سال جاری قرداردادی با انجمن صنفی پوشاک ایران به ارزش 720 میلیارد ریال و اشتغالزایی یکهزار و 500 نفر امضاء شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: براساس این قرارداد در 20 نقطه روستایی استان کارگاه های تولید پوشاک راه اندازی می شود.
وی با اشاره برخی ایرادات سیستم دریافت مالیات بر ارزش افزوده یادآور شد: به عنوان نمونه، اخذ مالیات در ابتدای فعالیت واحدهای تولیدی از مهمترین ایرادات در این بخش است.
سلیمانی دشتکی عنوان کرد: برای رفع مشکلات این بخش گروه یک کارشناسی از اداره کل امور اقتصادی و دارایی، اداره کل امور مالیاتی و اتاق اصناف چهارمحال و بختیاری تشکیل و پیش نویسی برای ارائه به کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تهیه و تنظیم کند.
وی اظهار داشت: راه اندازی سریع تر پنجره واحد اقتصادی چهارمحال و بختیاری با هدف کاهش روند بروکراسی اداری و تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی به منظور سرمایه گذاری در بخش های مختلف چهارمحال و بختیاری ضرورت دارد.

48

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا