آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغسیاسی

حضور دکتر سالاری در قامت استاندار گیلان تا چه حد برای استان موثر است؟

به گزارش تدبیر شرق به نقل از نسیم جنوب ،دكتر عبدالله آورا عضو هيات علمي دانشگاه خليج فارس بوشهر انتخاب دکتر سالاری (استاندار كنوني بوشهر) به عنوان استاندار گیلان را به دلایل مختلف از جمله دلایل زیر انتخابی هوشمندانه و صحیح بیان نموده است :

۱. سالاری درک عمیقی از لزوم حفاظت از محیط زیست دارد. طرحهایی که به محیط زیست آسیب می زنند در حقیقت حق حیات را از نسلهای بعدی می گیرند و برای تامین منافعی ناچیز در کوتاه مدت، هزاران برابر آسیب به منابع زیر زمینی آب، خاک، جنگل و هوا می زنند.

سالاری در این زمینه به درستی سختگیری منطقی دارد و ممکن است صنایع بزرگ و آلاینده به همین دلیل دل خوشی از سالاری نداشته باشند و زمینه تقابل وزارت خانه مربوطه با سالاری را نیز فراهم نمایند.

عدم همراهی مناسب وزارت نفت با سالاری را شاید بتوان از این نگاه دید و توجیه کرد.

برای استانی مانند گیلان که منابع طبیعی و جنگلهای دل انگیزش، آن را به صورت عروس ایران تبدیل کرده است، برنامه ریزی مناسب برای استفاده اصولی از طبیعت و حفظ اصولی محیط زیست بسیار حیاتیست. سالاری به خوبی این کار را بلد است.

۲. گردشگری: در دورانی که صنایع به سمت صنایع ربات محور پیش می روند و نیروهای انسانی در جوامع پیشرفته زمان زیادی برای گردش و تفریح در اختیار خواهند داشت، صنعت گردشگری، روز به روز اهمیت بشتری پیدا می کند. اقلیم مناسب و طبیعت کم نظیر گیلان ظرفیت بسیار بالایی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی برای تمام فصول دارد و اشرافی که آقای دکتر سالاری بر استفاده مناسب از این ظرفیتها برای ایجاد شغل ماندگار دارد، می تواند تحولی اساسی در اشتغال در استان گیلان ایجاد کند. برنامه ریزی و تمرکز مناسب دکتر سالاری بر مقوله گردشگری در استان بوشهر، مقدمه ای بر طراحی و اجرای برنامه هایی بسیار وسیعتر در استان پر قابلیت گیلان خواهد بود.

۳.  توجه به روستاها

اجرای برنامه های روستامحور و تلاش برای فراهم کردن امکانات زندگی و تفریح در روستاهای استان بوشهر (احداث پارک تفریحی روستایی، مجموعه بازی در روستاها، زمین فوتبال چمن مصنوعی در روستاها و محلات ….) به نوع نگاه سالاری در زنده نگه داشتن شادی و زندگی در روستاها بر می گردد. توانمندسازی روستاییان می تواند نه تنها از روند تخلیه روستاها جلوگیری کند بلکه زمینه اشتغالهای مولد و دوستدار محیط زیست را نیز بیش از پیش فراهم نماید.

۴. منابع آبی:

دست و پنجه نرم کردن سالاری با مشکل خشکسالی و کمبود آب در استان بوشهر ، ایشان را از برنامه های دست و دلبازانه هدر دهنده آب جدا می کند و راههای پیشگیری از بروز مشکل و کمبود آب در سالهای آینده را نیز به خوبی شناسایی و تمهیدات لازم را برای استفاده بهینه از منابع موجود را خواهد انديشيد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا