آخرین خبرها

جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، پیام آور صلح و دوستی است

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، پیام آور صلح و دوستی است

استان‌ها > کردستان – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی اعلام کرد: جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان همچون پرچمی افتخارآمیز، پیام آور صلح و دوستی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از مریوان، سیدعباس صالحی در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: تئاتر، جلوه خردمندانه هنری است که رفاقتی زنده و زایا با مردم روزگار خویش دارد. هنری که در اوج و فرود زندگی، در جستجوی چرایی و چگونگی بودن قامت برافراشته است و در نزدیک ترین فاصله، راستی ها را ستایش و کژی ها را نکوهش کرده است.
وی اظهار کرد: این هنر شریف، خودآگاهانه در پی یافتن مخاطب خویش قدم برداشته و در این تلاش مستمر، هر زمان به شکل و شمایلی که اثرگذارتر باشد خود را عرضه کرده است. تئاتر خیابانی برخاسته از همین ممارست ستایشگرانه است.
صالحی تصریح کرد: چنین تئاتری در رویارویی با دردها و درمان های مردم، که در این همنشینی از سکوت به حرف می آیند، هم شنوا و هم گویا است. با همین خوی و خصلت می تواند آیینه تمام نمای صلح و صلاح سرزمین ما باشد و هر گوشه از جغرافیای ایران اسلامی، از رهگذر وزیدن نسیم تئاتر، معطر از نشاط، معنویت و آزادی گردد.
وی اضافه کرد: مردم دلاور و شریف شهر مریوان که به غیرت و میهن دوستی شهره هستند، نام خویش و نشان ایران را به موهبت تئاتر تا دورترین سرزمین ها طنین انداز خواهند کرد و برگزاری شایسته این رویداد اثربخش در اوج کوهساران کردستان، چنان پرچمی افتخارآمیز، پیام‌آور صلح و دوستی اهالی این سامان خواهد بود.

48

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا