آخرین خبرها

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی آغاز بکار می کند

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی آغاز بکار می کند

استان‌ها > آذربایجان شرقی – دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی گفت: زنگ آغاز بکار این جشنواره عصر روز یکشنبه با حضور اساتید و پیشکسوتان تئاتر کشور نواخته خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، بابک نهرین گفت: بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی ساعت 18 یکشنبه ۱۹شهریور همزمان با اجرای یک نمایش در سالن استاد پایاب تئاتر شهر تبریز کلید خواهد خورد.
وی افزود: امسال در بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی شاهد ۳۶ اثر متقاضی بودیم که از این تعداد حدود ۲۱ اثر جواز حضور در جشنواره را کسب کرده اند.
به گفته دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی، این جشنواره در دو بخش برگزار می شود، بخش اول شامل ۱۵ اثر در بخش مسابقه ای و رقابتی و بخش دیگر شامل ۶ اثر با عنوان تجربه های نو است که برای اولین بار در این جشنواره اجرا می شود.
نهرین ادامه داد: در پایان این جشنواره ۲ گروه از بخش اصلی به جشنواره تئاتر فجر معرفی و همچنین ۲ گروه نیز از بخش تجربه های نو به اجرای عموم رفته و به جشنواره های دیگر نیز معرفی خواهند شد.
نهرین گفت: بخش تجربه های نو مربوط به آثار کارگردانان تازه فارغ التحصیل شده و یا دانشجویان در حال ادامه تحصیل است که با همکاری دانشگاه نبی اکرم برای اولین بار در جشنواره استانی اجرا می شود و هدف از اجرای این بخش فراهم کردن فضایی برای نمایش آثار و توانایی های جوانان است.
نهرین با اشاره به شرکت شهرستان های استان در این جشنواره اظهار کرد: آثار متقاضی از تمام شهرستان های استان بوده که در این بین آثار شهرستان های تبریز، مرند، هشترود، عجب شیر و میانه موفق به حضور در این جشنواره شدند.
بابک نهرین با بیان اینکه امسال برای اولین بار شاهد حضور همزمان هر ۳ بعد آموزشی، پژوهشی و تولیدی در جشنواره خواهیم بود، افزود: در این جشنواره ورک شاپ هایی با حضور پیشکسوتان تئاتر کشور در نظر گرفته شده است همچنین جلسه های نقد و بررسی توسط استادان مطرح تئاتر برگزار خواهد شد.

۴۶

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا