آخرین خبرهااستان هااسلایدر

شهردار جدید رشت: رشت، مطمئن برای سرمایه گذاری | رفع مشکلات زیست محیطی، نیازمند عزم ملی است

مسعود نصرتی

شهردار جدید رشت با اشاره به پیشینه و سابقه این شهر و نیز برخی مشکلات محیط زیستی شهری، رفع آنها را نیازمند عزم ملی خواند و گفت: رشت می تواند با توجه به ظرفیت هایی که دارد، محلی برای اطمینان سرمایه گذاران باشد که با امنیت و شرایط اقتصادی مناسب، در زمینه های مختلف سرمایه گذاری کنند.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایرنا، مسعود نصرتی روز سه شنبه در اولین گفت و گوی خود با رسانه ها، افزود: همچنین با توجه به پتانسیل و ظرفیت های موجود، رشت می تواند مقصدی برای گردشگری باشد.
وی با بیان اینکه گردشگری، صنعتی پیشرو برای کشور و بالاترین ویژگی برای تولید درآمد ناخالص ملی است، اظهار کرد: رشت نیز جزو انگشت شمار شهرهای ایران است که این استعداد و ظرفیت را در بخش گردشگری دارد.
شهردار کلانشهر رشت بیان داشت: رشت با برخورداری از فضاهای تاریخی، طبیعی، موقعیت های ورزشی، فرهنگی و اجتماعی می تواند جاذب گردشگر در این زمینه ها باشد.
وی وجود منطقه آزاد انزلی در مجاور کلانشهر رشت را یک مزیت خواند و گفت: هم ورود به برنامه های جاده ابریشم و هم پرداختن به محیط زیست شهری ، می تواند اولویت باشد و اگر موفق شویم دبیرخانه محیط زیست شهری اجلاس مجمع جهانی شهرهای اسلامی که سال ۲۰۱۸ در ایران و با محوریت محیط زیست شهری برگزار می شود را در رشت مستقر کنیم، این خود یک ظرفیت بین المللی خواهد بود.

* رفع مشکلات محیط زیست شهری، بزرگترین دغدغه مردم رشت
نصرتی بیان کرد: رفع مشکلات محیط زیست شهری شامل دو رودخانه زرجوب و گوهرود و تالاب عینک که از بزرگترین دغدغه های مردم رشت است، با عزم ملی پرداخته و با سرعت کارهای مرتبط با آن را پیش می بریم.
وی با بیان این که ما بایستی هدف آرمانی بزرگ را برای برقراری اتحاد داشته باشیم، بیان کرد: فکر می کنم که پرداختن به محیط زیست شهری می تواند آن هدف آرمانی بزرگ باشد.
وی اظهار کرد: اگر این عزم استانی بین تمام مدیران و نمایندگان مجلس برقرار باشد که با شهردار و شورای اسلامی شهر برای تحقق این هدف که بزرگترین انتظار مردم هم هست، همکاری کنند؛ می توانیم امتیازهای ملی را با توجه به نگرش سازمان محیط زیست، مدیریت و برنامه ریزی، وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور برای انجام این کار ، بدست آوریم.
نصرتی درباره انتظار همکاری از شهروندان نیز خاطرنشان کرد: ابتدا بایستی حقوق شهروندی شامل انتظارات شهروندان از ما و در مقابل انتظار ما از آنان در حوزه مدیریت شهری (شهردار و شورا) را تبیین کنیم و در همین راستا ، می کوشیم در برنامه کوتاه مدت با برگزاری جلساتی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، حقوق شهروندی را تعریف کنیم، به آن احترام بگذاریم و هر کاری را در چارچوب آن انجام دهیم.

* بهره مندی از ظرفیت های ملی و سرمایه گذاری بخش خصوصی با برقراری اتحاد 
شهردار کلانشهر رشت با تاکید بر اینکه اتحاد و تعامل، سازنده ترین ملاکی است که بایستی داشته باشیم، اظهار کرد: زمانی می توانیم از ظرفیت های ملی و سرمایه گذاری بخش خصوصی بهره مند شویم که اتحاد برقرار باشد.
وی با بیان اینکه اکنون زمان همکاری است، خاطرنشان کرد: در حوزه مدیریت شهری به همکاری همگان از جمله نمایندگان مجلس و مسئولان مربوطه نیاز داریم.
نصرتی تصریح کرد: سعی می کنم که خانواده مدیریت شهری به معنای واقعی به صورت یکپارچه کنار هم قرار گیرند و به درستی انتظارات را مطرح کنیم و در جهت پیشبرد کارها گام برداریم.

* ابراز خوشحالی از اطمینان مردم با فرهنگ کلانشهر رشت
نصرتی در بخش دیگری از گفت و گو گفت: از اینکه مردم خوب و بافرهنگ رشت ، اعضای شورا و مسئولان استان به من اطمینان کردند تا در حوزه مدیریت شهری مشغول فعالیت شوم، خوشحالم.
وی بیان داشت: بر این اساس شرایط مهیا می شود که از ۲۷ سال تجربه مدیریت شهری خود در سطوح مختلف در کلانشهر رشت استفاده کنم.
نصرتی با اشاره به آرای اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت به او تصریح کرد: شورای اسلامی کلانشهر رشت نقش پررنگ و ارزشمندی داشت و به اتفاق آراء شهردار را انتخاب کردند.
مسعود نصرتی روز گذشته (دوشنبه) در هفتمین جلسه شورای اسلامی رشت، با ۱۱ رأی اعضاء ، به عنوان شهردار این کلانشهر انتخاب و معرفی شد.
پیشتر و در چهارمین جلسه شورای اسلامی رشت که چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد؛ با رای اعضاء، پنج نامزد برای به دست گرفتن سکان مدیریت این کلانشهر ، انتخاب شده بودند که در جریان جلسه روز گذشته، سه نفر از این تعداد، انصراف داده بودند.
شهرداری رشت دارای پنج منطقه و ۱۰ سازمان است، کلانشهر رشت نیز حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.
رشت از نخستین شهرهای ایران است که در آن شهرداری تاسیس شد؛ حاج میرزا خلیل آقا نخستین رئیس انجمن بلدیه رشت بود و پس از انتخاباتی در روز دهم بهمن ماه ۱۲۸۶، این انجمن تاسیس شد. مردم رشت از ابتدای تاسیس شهرداری تاکنون، شاهد حضور بیش از ۶۰ شهردار بوده اند.
شورای اسلامی رشت در دور پنجم، ۱۱ عضو دارد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا