اسلایدرملی

نجفی: سال 96 سال سخت مالی برای شهرداری/امروز ظهر چهار نفر از معاونین شهردار معرفی می‌شوند

معاونین شهردار

شهردار تهران با تاکید بر اینکه در سال جاری به دلیل عدم تحقق بخشی از بودجه پیش بینی شده، سال سختی برای شهرداری تهران پیش بینی می‌شود افزود: باید تلاش کنیم که به لحاظ مالی با مشکل مواجه نشویم و بیشترین پیش‌بینی‌های بودجه برای سال جاری محقق شود.

به گزارش  تدبیرشرق، محمدعلی نجفی در پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش پیش از ادای سوگند خود گفت: در نخستین روز شهریورماه که اعضای شورای شهر رأی خود را برای مسئولیت شهرداری تهران به بنده دادند، در درگاه خداوند سوگند یاد کردم و در برابر وجدان خود متعهد شدم تا در طول مسئولیتم در شهرداری تهران تمام وقت و توانایی خود را وقف منافع نظام جمهوری اسلامی ایران، شهر تهران و شهروندان تهرانی قرار دهم.

وی افزود: این تعهد وجدانی و سوگندی که در پیشگاه خداوند خورده‌ام امید وارم تا انتها پایبند آن باشم لذا امروز دومین بار است که سوگند می‌خورم.

نجفی ادامه داد: در طول 8 روز گذشته از مسئولیتم که از روز دوشنبه هفته گذشته آغاز شده تلاش کردم با برنامه‌های قبلی و جدید شهرداری تهران آشنایی پیدا کنم. با مدیران و کارشناسان شهرداری در حدی که میسر بود جلساتی داشتم. همچنین چندین جلسه با شهرداران مناطق ، معاونین و مدیران شهرداری تهران برگزار کردم.

وی با اشاره به نزدیکی آغاز سال تحصیلی جدید گفت: در آستانه مهر باید به استقبال مهرماه برویم لذا از جهت فضای عمومی و تبلیغاتی و مسائل مرتبط با حمل و نقل وترافیک که از ابتدای مهرماه حجم ترافیک سنگین می‌شود باید تصمیمات مناسب اتخاذ شود. در همین راستا فردا برای جمع بندی با وزیر آموزش و پرورش جلسه‌ای خواهیم داشت.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود به شرایط سخت مالی در بودجه سال جاری شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: بخشی از برنامه‌هایی که در بودجه امسال پیش بینی شده است محقق نخواهد شد لذا باید تلاش کنیم با مشکل مواجه نشویم. اما به هر ترتیب از نظر مالی امسال سال سختی برای شهرداری تهران است.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع انتخاب مدیران شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: جلسات زیادی برای انتخاب همکاران جدید که کار سختی هم هست برگزار کردم تا از میان صدها رزومه بتوانم افراد شایسته را انتخاب کنم و امروز ظهر چهار نفر از معاونین انتخابی معرفی خواهند شد.

وی تاکید کرد در انتخاب‌ها جز شایستگی و منافع شهر و شهروندان تهران به چیز دیگری پایبند نخواهم بود. این شیوه باعث می‌شود که بسیاری از دوستان من گله مند شوند در چند روز گذشته نیز این گله‌مندی‌ها به گوش من رسیده است اما بی تردید هیچ کسی از جانب من هیچ اجازه‌ای ندارد تا در مورد انتخاب مدیران تصمیمی بگیرد. شب گذشته متوجه شدم که یکی از دوستان من در مورد یکی از مدیریت‌ها با سه نفر صحبت کرده است و یا در مورد فرد دیگری که جزء انتخاب‌های من بود متوجه شدم به لابی‌های غیر متعارف دست زده که به این ترتیب از لیست انتخاب‌های من حذف شد.

نجفی ادامه داد: بی تردید برای انتخاب‌ها به مشورت‌ها گوش خواهم داد و گوش و دل من پذیرای مشورت‌ها خواهد بود.

نجفی با تاکید بر اینکه به چهارضلعی نهادهای نظام، شهروندان، اعضای شورا و کارکنان شهرداری تهران معتقد است افزود: در این چهارضلعی در ضلع اول نهادهای نظام وجود دارند که باید تعامل و همکاری با آنها بیش از پیش تقویت شود. در ضلع دوم شهروندان قرار دارند که مشارکت و پشتیبانی آنها موجب پیشبرد برنامه‌ها خواهد بود و در ضلع سوم اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش هستند که با مشورت، مشارکت، راهنمایی و هدایت آنها تلاش خواهم کرد که برنامه‌های پیش بینی شده محقق شود. در ضلع چهارم نیز مجموعه بزرگ کارکنان شهرداری تهران قرار گرفته‌اند.

/ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا