آخرین خبرها

استاندار: استان زنجان ظرفیت بالایی برای رشد اقتصاد تعاونی دارد

استاندار: استان زنجان ظرفیت بالایی برای رشد اقتصاد تعاونی دارد

استان‌ها > زنجان – استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان ظرفیت بالایی برای رشد و گسترش اقتصاد بخش تعاونی دارد، گفت: با استفاده از ظرفیت تولید کنندگان و مشارکت آنها، می توان در حوزه های مختلف بنگاه های اقتصادی راه اندازی کرد که در این راستا، اتاق تعاون استان زنجان ظرفیت ورود به این بخش را دارد و مجموعه مدیریت عالی استان نیز حمایت ویژه ای در این راستا خواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین؛ اسداله درویش امیری در دیدار با تعاونگران استان زنجان که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد، با اشاره به اینکه به طور مثال در استان زنجان سالیانه 80 هزار تن سیر و 45 هزار تن زیتون تولید می شود، اظهار کرد: با تبدیل مراکز تولیدی استان در زمینه های مختلف به تعاونی های بزرگ، کشت و نگهداری محصول به عهده تولید کنندگان خواهد بود و برداشت و فروش نیز می تواند از طریق این تعاونی ها صورت پذیرد.
وی با بیان اینکه همه باید در چهارچوب مشخصی در راستای توسعه همه جانبه استان تلاش کنند، افزود: اتاق تعاون به عنوان مرکز جمع آوری نقطه نظرات بخش تعاونی و مرکز حل تمامی مشکلات این بخش، می بایست مشکلات و مسائل مختلف بخش تعاونی را به مسئولین مربوطه گزارش دهد.
استاندار زنجان به شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه اتاق بازرگانی عمده مشکلات حوزه صنعت، معدن و بازرگانی را بررسی و حل می کند، اتاق تعاون نیز می تواند به این شکل مشکلات تعاونی ها را با مسئولین مربوطه مطرح نماید.
درویش امیری با تاکید بر اینکه با برنامه ریزی مناسب می توان سرمایه گذاری اندک مردم را به بنگاه های اقتصادی تبدیل کرد، گفت: با تبدیل سرمایه های اندک مردم به بنگاه های اقتصادی، اقتصاد تعاونی می تواند هزینه های سربار بخش تعاون را کاهش دهد.
وی استفاده از ظرفیت و قابلیت های جمعی تعاونی ها را در برطرف کردن مشکلات جامعه ضروری دانست و گفت: باید فرهنگ مشورت و کار دسته جمعی، در تعاونی ها نهادینه شود.
مقام عالی استان زنجان ادامه داد: تعاون به عنوان بخشی از باورهای دینی و فرهنگی، به صورت گسترده در قانون اساسی مورد توجه قرار گرفته است.
استاندار زنجان با بیان اینکه تعاونی ها باید با تعامل و مشارکت در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه، نقش مهمی در اقتصاد جامعه داشته باشند، افزود: تعاونی ها، واحدهای کوچک اقتصادی هستند که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در افزایش تولید ملی، کارآفرینی و اشتغالزایی مشارکت دارند.
درویش امیری با اشاره به اینکه کشور تجربه خوب و موفقی در اقتصاد تعاونی دارد، خاطر نشان کرد: باید با مدیریت کردن ظرفیت های محدود افراد، سرمایه های اندک را تبدیل به تعاونی و سپس به بنگاه های اقتصادی کوچک، متوسط و بزرگ تبدیل کرد.
وی به حمایت از سرمایه گذاران و بخش خصوصی در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی در جامعه برای توسعه اشتغال و تولید امری ضروری است که در این راستا بدنه دستگاه های اجرایی باید مشکلات پیش روی سرمایه گذاران را حل کنند.
مقام عالی اجرایی استان با بیان اینکه استانی موفق است که بتواند از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده لازم را بکند، خاطر نشان کرد: متاسفانه در بخش دولتی، وضعیت اقتصادی و درآمدی مناسبی که بتوان در حوزه سرمایه گذاری تمرکز حاصل شود، وجود ندارد و به همین دلیل باید از ظرفیت های بخش خصوصی که جزء پتانسیل های ملی است، در راستای ایجاد اشتغال و افزایش تولید در استان استفاده کرد.

48

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا