آخرین خبرهااستان هافرهنگی و هنری

یونس رنجکش خبرداد : آستارا آماده میزبانی جشنواره ملی مطبوعات محلی استان هاست

یونس رنجکش

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا از برگزاری نخستین جشنواره مطبوعات محلی استان های کشور در این شهرستان با هدف همگرایی رسانه های محلی و معرفی ظرفیت ها و قابلیت های مختلف آستارا در هفته جاری خبر داد.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از فرمانداری آستارا، یونس رنجکش عصر شنبه در جلسه ستاد راهبردی این رویداد رسانه ای ملی در فرمانداری آستارا گفت: این رویداد ملی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 15 و 16 شهریورماه جاری به مناسبت عید غدیرخم با شرکت حدود 200 نفر از مدیران مسئول و سردبیران نشریات محلی استان های مختلف و با بخش های افتتاحیه، نمایشگاه و جشنواره برگزار خواهد شد و از این فرصت باید برای تبیین قابلیت های مرزی، طبیعی، اقتصادی و گردشگری آستارا استفاده شود.

وی افزود: در این جشنواره 2 نمایشگاه آثار مکتوب نشریات محلی استان های مختلف و معرفی قابلیت های گردشگری، اقتصادی، صنعتی وطبیعی آستارا دایر خواهد شد و با همکاری شورای اسلامی شهر استارا و اتحادیه مطبوعات محلی استان های کشور و پشتیبانی فرمانداری و سایر دستگاه های اجرایی آستارا برگزار می شود.

رنجکش بیان کرد: جشنواره ملی مطبوعات محلی برای نخستین بار در آستارا برگزار خواهد شد و شهرداری و شورای اسلامی شهر آستارا در پشتیبانی آن با فرمانداری همکاری می کنند و علاوه بر برپایی نمایشگاه نشریات و صنایع دستی، از میهمانان جشنواره با غذاهای محلی و سنتی در فضای طبیعی و باز پذیرایی خواهد شد.

رنجکش ادامه داد: این جشنواره با رویکرد اقتصاد مقاومتی، توجه به امکانات موجود و بهره وری لازم از آنها و با مشارکت بخش های خصوصی انجام می شود و توانمندی های مطبوعات و رسانه های محلی استان گیلان نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

او گفت: در سال گذشته این رویداد فرهنگی و رسانه ای در اصفهان به صورت همایش اجرا شده بود اما در آستارا برای نخستین بار به شکل جشنواره با برنامه های متنوع فرهنگی و هنری برگزار خواهد شد.

فرماندار آستارا با اشاره به فعال شدن ستاد مرکزی یا دبیرخانه جشنواره ملی مطبوعات محلی آستارا در ساختمان شورای اسلامی این شهر، از کمیته های متعدد برگزاری آن خواست، با هم افزایی و همکاری لازم از فرصت پیش آمده برای برند سازی آستارا در کشور استفاده کنند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا