آخرین خبرهااستان ها

افتتاح 6 طرح صنعتی با حضور معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت به مناسبت هفته دولت در استان گیلان

به گزارش تدبیر شرق  به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی ، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان افتتاح و بهره برداری از پروژه های صنعتی استان گیلان از تخصیص 30 هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع داخلی بانک ها در قالب طرح رونق بنگاه های کوچک و متوسط صنعتی در سطح کشور خبر داد.

علی یزدانی گفت: در سالجاری براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی و فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید و اشتغال و براساس مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، 30 هزار میلیارد تومان از محل منابع داخلی بانک ها در قالب طرح رونق به بنگاه های کوچک و متوسط راکد و یا نیمه فعال و نیز 5 هزار واحد نیازمند به نوسازی و بازسازی، 6 هزار طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد و واحدهای معدنی تعطیل و یا نیمه فعال تسهیلات پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران همچنین از اعطای تسهیلات 10 هزار میلیارد تومانی به واحدهای صنفی تولیدی از طریق مراجعه مستقیم به بانک ها با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار خبر داد.

یزدانی در ادامه با اشاره به مصوبه 1 و نیم میلیارد دلاری که با پیشنهاد دولت، تصویب در مجلس و موافقت مقام معظم رهبری نهایی شده است، تصریح کرد: این میزان تسهیلات با نرخ زیر 10 درصد برای مناطق کمتر توسعه یافته، مناطق روستایی و شهرهای زیر ده هزار نفر، اعطاء خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان لزوم اشتغالزایی سالانه برای حدود یک میلیون نفر در سطح کشور گفت: از محل ایجاد اشتغال در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی کل کشور پیش بینی می شود 136 هزار اشتغال مستقیم در این بخش تأمین شود.

وی با بیان توانمندی صنایع کوچک و متوسط در تولید محصولات صادراتی تصریح کرد: 1400 بنگاه صنعتی کوچک و متوسط در سطح شهرک ها قابلیت صادراتی دارند و در مجموع در حوزه صادرات در سطح کشور پیش بینی می شود 2 میلیارد دلار صاردات از محل بنگاه های کوچک و متوسط داشته باشیم.

یزدانی در ادامه با اشاره به افزایش رقابت پذیری در بنگاه های کوچک و متوسط، آموزش و عارضه یابی برای این بنگاه را یکی از مهم ترین برنامه های سازمان شهرک ها و صنایع کوچک عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه حدود 40 درصد از مجموع بنگاههای کوچک در سطح کشور زیر 10 نفر اشتغال دارند بنابراین  باید شرایط ویژه جهت حمایت، آموزش و رقابت پذیری و کاهش ریسک برای آنها لحاظ گردد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا