استان هااسلایدر

لاهوتی: یکی از راه های پبروزی روحانی، مشارکت بیشتر است

مهرداد لاهوتی

مهرداد لاهوتی گفت: من با یکی از کاندیداها رفیق هستم اما دور از وجدان است که این راه توسعه ادامه پیدا نکند

به گزارش تدبیرشرق، مهرداد لاهوتی در نشست ستاد اعتدال گرایان استان گیلان با اشاره به دیدار صبح چهارشنبه نمایندگان مجلس با حسن روحانی ابراز داشت: در این مجلس هر سه کاندیدای شاخص جهت ارائه سخنان خود در مجلس حضور پیدا کردند ولی ارزیابی من این است که بیش از هشتاد درصد تمایندگان حاضر در جلسه با روحانی از نظرات او استقبال داشتند.

وی به سخنان روحانی در این دیدار اشاره و گفت: آقای روحانی در این جلسه گفتند وقتی در اوایل دولت به خدمت رهبری رسیدند ایشان خواستند کاری شود تا کشور به یک تورم تک رقمی برسد.این مساله فقط در سه دوره بعد انقلاب رخ داده است. آقای روحانی گفتند که با تیم کارشناسی بحث کردند که ایا امکان دارد که به یک تورم تک رفمی برسبم.گفتند که شاید سال ۹۶ این گونه شود. ولی در سال ۹۵ اصلا چنین امکانی وجود ندارد. ولی دیدیم با وجود نابسمانی هایی که داشتیم این اتفاف افتاد.

لاهوتی در ادامه گفت: روحانی وقتی دولت را تحویل گرفتند باید ببینیم کشور در چه شرایطی بود .دولت گذشته نابسمانی هایی بوجود آورد که من همیشه گفته ام تاریخ باید درباره اش قضاوت کنند. بیش از هزار میلیارد بدهی بر جای گذاشت و هزاران پروژه ناتمام باقی مانده بود. وی افزود: تفاوت ها دولت امروز را در اوضاع سیاسی ما ببینید. اگر در دنیا تعامل سیاسی نداشته باشیم تعامل اقتصادی هم نمی توانیم داشته باشبم. من امروز در مجلس هم گفتم:شما روسای جمهوری که به ایران سفر می کردند را با دوره گذشته مقایسه کنید. گاهی نیاز به ذره بین داشتیم نقشه آن کشورها را پیدا کنیم. امروز آثار تعامل مشترک را می بینیم. برجام یک فهم مشترک بود که صورت گرفت. رهبری در مورد تیم مذاکره هسته ای می گفتند که من این ها را می شناسم و آدم های سالمی هستند. ولی عده ای می گفتند باید روی آن ها سیمان بریزیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر این که امروز بیش از نهصد مورد تحربم ما رفع شده است در ادامه تاکید کرد: در دولت گذشته ما قطعات هواپیما را قیمت های چند برابر وارد می کردیم ولی امروز ورود هواپیماها را مشاهده میکنیم که یک اتفاق بزرگ است و من این را وقتی به استقبال ورود این هواپیماها رفتم متوجه شدم. وی ادامه داد: در گذشته بحث ایران هراسی که در دنیا ایجاد کرده بودند. از ما که هر ظلمی اتفاق می افتد ناراحت می شویم را به عنوان چهره های ترسناک ساخته بودند. ولی امروز این موضع ایران هراسی در حاشیه قرار گرفته است. وی همچنین در ادامه قیاس خود گفت: آقایانی که مدعی هستید تحریم ها برداشته نشد ما آن قدر تحریم بودیم که تنها یک میلیون نفت می توانستیم صادر کنیم. من خودم در سفری رسمی خود به عنوان عضو هیات مذاکره کننده رفتیم و خواستیم پولی که بلوکه کرده بوددند را به صورت فاینانس و وام بدهند. ولی امروز را با آن دوره مقایسه کنید.

یارانه را از کجا می خواهید زیاد کنید؟/برنامه ۵ ساله بسته شده است

لاهوتی در ادامه با اشاره به شعارهای بعضی از کاندیداها گفت: آقایانی که مدعی هستید. می گویید یارانه می دهید. از کجا قرار است پرداخت کنید. کسی که می گوید یاراته می دهم باید بگوید پول بنزین چند برابر می شود. مجموع بودجه حاصل از درآمد یارانه ها ۳۶ هزار میلیارد تومان است، پولی که پرداخت می کنیم ۴۲ هزار میلیارد تومان است، مابقی بین ۳۶ تا ۴۲ هزار میلیارد تومان از خزانه پرداخت می شود. وی در ادامه گفت: من حتی نظرم این است که کاندیداها خق ارائه برنامه را ندارند. ما برنامه رادر مجلس ۵ ساله بستیم که در همه امور چه کنیم. آقایان کاندیدا فقط باید بگویند برنامه را چگونه اجرا کنند.

 ترامپ فردی احساسی شبیه احمدی نژاد است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه افزود: آن هایی که امروز به دولت ایراد می گیرند باید بگویند که در زمان تحریم ها بابک زنجانی ها چگونه ایجاد شدند. امثال این افراد بودند که می خواستند برای ما تحریم ها را دور بزنند، پول ما را جابه جا کنند و پول ما را ندهند. تا کی ما می توانستیم به این وضعیت ادامه دهیم؟ وی با اشاره به انتقادات دولت جدید آمریکا از برجام هم گفت: ما باید افتخار کنیم که ترامپ می گوید منافع آمریکا لحاظ نشده است. این نشانه موفقیت دستگاه دیپلماسی است.نخست وزیر اسرائیل هم همیشه می گوید فرصت اقتصادی به ایران می دهید که واقعا همین است.وی ادامه داد: ترامپ به نظرم فردی احساسی شبیه احمدی نژاد است. . اکنون ترامپ برای این که جوابی برای پاسخگویی به حرفهای احساسی خود داشه باشد آن را به کمیته ای واگذار کرده است.

با یکی از کاندیداها رفیق هستم اما دور از وجدان است که این راه توسعه ادامه پیدا نکند

لاهوتی همچنین افزود: خواهش من این است که برای مشارکت بیشتر تاکید کنید. یکی از راه های پبروزی روحانی مشارکت بیشتر است. باید کمک کنیم که مشارکت بالایی بیشتر داشته باشیم و به اهداف خودمان برسیم.
وی با اشاره به وعده های کاندیداها گفت: این سخنان و وعده ها نشان از آن می دهد که می خواهند دولت را بزرگ کنند. در حالی که دولت باید کوچکتر شودو امکان جاقتر شدن ندارد.وی افزود: کشور در مسیر درستی قرار دارد در استان گیلان هم این این مسیر درست مشخص است. همین مساله راه آهن وزیر راه به ما گفت: در بدبیناته ترین حالت در شهریور راه آهن افتتاح می شوذ که در اقتصاد استان نقش موثری خواهد داشت. ما با ابن دولت توافق کردیم که این راه آهن تا آستارا و از سوی دیگر به قائم شهر وصل شود. این کار بزرگی است که توافق شده و مطالعات لازم آن انجام شده است. آن گاه دوباره یکی بیاید و ما دوباره با وی شروع کنیم و برایش کلی نطق بخوانیم که حرف ما را بپذیرد، فرصت های زیادی را از دست می دهیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار در سال گذشته در این اوضاع نامساعد مالی دولت حدود صد و پنجاه میلیارد تومان یارانه چای پرداخت کرد و گندم را تنها یک درصد افزایش داد. این ها مسائلی است که باید دید.

سخنگوی فراکسیون ولایی مجلس همچنین ادامه داد: در زمان معرفی کابینه با آقای روحانی در مورد انتخاب وزیر گیلانی صحبت کردیم که ایشان با خنده گفتند: من ده وزیر به شما دادم. کمک هایی که دکتر نوبخت می تواند به ما کمک کنند واقعا ارزشمند است و به ما حسادت می کنند که دکتر نوبخت را در کابینه داریم و ما نیز خیلی حرف ها را نمی گوئیم که ایشان چه خدماتی به گیلان می کنند.

لاهوتی در جمع بندی سخنان خود گفت: من با یکی از کاندیداها رفیق هستم اما دور از وجدان است که این راه توسعه ادامه پیدا نکند. دولت آقای روحانی نباید رایش بالای ۵۰ درصد باشد. من مطمئنم که ایشان پیروز می شود ، اما باید با مشارکت و رای بالا این اتفاق بیفتد.امروز دنیا رئیس جمهور ما را تحسین می کند و ما باید با رای بالا او را در ادامه راه تشویق کنیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا