آخرین خبرها

برگزاری نشست آموزشی با اصحاب رسانه در شرکت برق منطقه ای سمنان

برگزاری نشست آموزشی با اصحاب رسانه در شرکت برق منطقه ای سمنان

استان‌ها > سمنان – به منظور آشنایی اصحاب رسانه با ساختار صنعت برق و تاسیسات آن ، نشست آموزشی در سالن جلسات شرکت برق منطقه ای سمنان برگزار گردید

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین دکتر میثم همتی از کارکنان شرکت برق منطقه ای سمنان با تاکید بر ضرورت نیاز جوامع امروزی به انرژی الکتریکی گفت : با توجه به پراکندگی جغرافیایی در منابع انرژی و نیروگاه ها و دوری محل مصرف و پراکندگی آن ، انتقال انرژی الکتریکی از طریق خطوط انتقال به انجام می رسد . همچنین به دلیل محدودیت های فنی در تولید ولتاژ و جریان الکتریکی و وجود مصارف متنوع نیازمند ترانسفورماتور های تبدیل ولتاژ می باشد.
دکتر همتی با بیان سطوح مختلف ولتاژ انرژی الکتریکی اظهار داشت : سطوح ولتاژی 400 کیلوولت و 230 و 63 کیلولت در حیطه فعالیت های شرکت برق منطقه ای بوده و ولتاژ20 کیلوولت و پائین تر از آن جهت مصارف خانگی و عمومی و صنعتی در محدوده فعالیت های شرکت توزیع نیروی برق می باشد.
مدرس این دوره در ادامه ، مطالبی در خصوص انواع خطوط انتقال ، برج های انتقال ، ترانسفورماتورها ، پستهای انتقال و سطوح ولتاژ استاندارد شبکه برق ، اجزاء تشکیل دهنده پستهای انتقال ،کلیدهای هوایی بیان داشت .
تشریح ساختار اداری و سازمانی وزارت نیرو ، بخش ها و شرکت های وابسته مجموعه این وزارت از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست آموزشی ارائه گردید و در پایان به سئوالات مطروحه ، پاسخ داده شد.

46

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا