آخرین خبرها

تست سرعت سریع‌ترین سیستم حمل و نقل جهان

 به گزارش همشهری آنلاین،اكنون ماسك تصاويري ويديويي از نمونه‌اي آزمايشي از هايپرلوپ را كه در عرض چند ثانيه به سرعت 324 كيلومتر بر ساعت مي‌رسد، در توئيتر خود منتشر ساخته‌است.

اين تصاوير در رقابت هايپرلوپ پاد شركت اسپيس‌ايكس ثبت شده‌است و تصويري كه مي‌بينيد به برنده اين رقابت تعلق دارد. اين رقابت در دفتر مركزي شركت اسپيس‌ايكس در هاتورن كاليفرنيا برگزار شد و اين طرح كه WARR نام دارد، توسط گروهي 30 نفره از دانشجويان دانشكده فني مونيخ ساخته شده‌است.

اين سيستم از موتور برقي 50 كيلوواتي برخوردار است و بدنه آن از جنس فيبر كربني است، از اين رو تنها 80 كيلوگرم وزن دارد. اين طرح توانست با رسيدن به بيشترين سرعت ديگر رقباي خود را شكست دهد. ماسك معتقد است تونلي كه اين رقابت در آن برگزار مي‌شد مي‌تواند در آينده زمينه شكستن سرعت صوت را براي سيستم هايپرلوپ فراهم كند.

ماسك مي‌گويد هايپرلوپ نهايي كه مسافر حمل مي‌كند لرزش‌هايي كه در تصوير ديده مي‌شود را نخواهد داشت و شتاب گرفتن آن به سرعتي كه در آزمايش ديده مي‌شود نخواهد بود. به دليل كوتاه بودن تونل آزمايش سيستم هايپرلوپ، مدل‌هاي اوليه مجبورند بلافاصله پس از حركت شتاب خود را افزايش دهند. در نسخه‌هاي بزرگتر و اصلي افزايش شتاب در كل سازه توزيع شده و از اين رو مسافران آن را احساس نخواهند كرد.

سيستم هايپرلوپ براي سرعت گرفتن از نيروي مغناطيسي استفاده مي‌كند تا اتاقكي شناور را در ميان يك تونل خلاء به حركت درآورد، به اين شكل اتاقك بدون وجود اصطكاك سرعت گرفته و هيچ نوع مقاومتي، مانند مقاومت هوا از سرعت آن نخواهد كاست. اين سيستم با الهام از لوله‌هاي نامه رسان بادي كه 100 سال پيش مورد استفاده قرار داشتند طراحي شده‌است.

براساس محاسبات انجام گرفته، يك هايپرلوپ كامل مي‌تواند با سرعتي برابر 1200 كيلومتر بر ساعت حركت كند و همين سرعت آن را به رقيبي جدي براي هواپيماها تبديل مي‌كند. زيرساختارهاي اين سيستم هم‌اكنون در نوادا و كاليفرنيا ساخته شده‌اند و قرار است در آينده به نيويورك و واشنگتن،‌دوبي، پاريس و آمستردام متصل شوند. همچنين صحبت‌هايي نيز درباره ساخت اين سيستم در زير درياها مطرح است كه مي‌تواند حمل و نقل ميان‌قاره‌اي را نيز امكان‌پذير سازد.

۵۴۵۴

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا