آخرین خبرها

بوستان طبیعت به زودی در ویترین تفریحگاه های کرج قرار می گیرد

در شرقی ترین محدوده شهر کرج:

بوستان طبیعت به زودی در ویترین تفریحگاه های کرج قرار می گیرد

استان‌ها > البرز – رئیس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از قرار گیری بوستان طبیعت درویترین اماکن تفرجی کرج خبر داد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، محمد رضا زین العابدینی با اعلام خبر فوق گفت: فاز یک و دو بوستان طبیعت(اکو پارک) با رویکرد های تفریحی ،تفرجی، ورزش، پیاده روی و ایجاد ارتباط بیشتر با طبیعت و نهایتا استفاده بیشتر همشهریان از استعداد های نهفته در دامنه های البرز و اطراف شهر زیبایمان با تولیت سازمان پایه گذاری و مطالعات آن توسط پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران انجام شد و در مرحله نهایی می باشد.
وی با اشاره به تشریح خصوصیات و متراژ پروژه اعلام داشت: مساحت محدوده حدود 200 هکتار می باشد که با توجه به چشم انداز آن تا ارتفاعات بسیاربالاتر این مساحت قابلیت توسعه را نیز دارد و در حال حاضر فاز اول این پروژه به مساحت حدود 10 هکتار محوطه سازی شده وبا اتمام نصب سردرب ورودی در شهریور ماه سال جاری افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
زین العابدینی با بیان اینکه”اکو پارک- بوستان طبیعت” بوستانی کاملا طبیعی می باشد و شرایط خاص و مستعد منطقه جهت این پروژه مورد بررسی قرار گرفته است اظهار داشت: توپوگرافی منطقه، کاشت درختان در قالب جنگل کاری، شرایط و محل قرار گرفتن پروژه همگی حاکی از آن است که در آینده ای نزدیک در شرق کرج نیز همانند غرب شهر منطقه ای تفریحی و گردشگری ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج اضافه کرد: با توجه به وجود جاده مرتبط به مناطق شمالی کشور و حضور انبوه مسافران دراین جاده، بوستان طبیعت میتواند از اهمیت خاصی برخوردار شود و مورد استقبال همشهریان و همه مسافران قرار گیرد.
وی با اشاره به احداث حیات وحش در دل بوستان طبیعت ابراز داشت: در آینده ای نزدیک مکانی برای حیوانات در این بوستان ساخته خواهد شد که هماهنگی های لازم با اداره کل محیط زیست بعمل آمده است.
زین العابدینی همچنین افزود: با توجه به راهنمایی ها و لزوم ارائه نظر مسئولین محیط زیست در خصوص موضوعات مربوط به مباحث اکولوژیک، خوشبختانه تعامل بسیار خوبی بین سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج و اداره کل محیط زیست به وجود آمده است و این روند ادامه خواهد داشت که قطعا رهنمود ها و کمک های این اداره در این مهم موثر خواهد بود.
این مسئول ارشد سازمانی با اشاره به موجود بودن شرایط رفاهی-تفریحی در پروژه اظهار داشت: به منظور رفاه حال مراجعین، علاوه بر پارک حیات وحش که در آینده ساخته خواهد شد امکاناتی نظیر جاده پیاده روی، سرویس بهداشتی، زمین بازی کودکان و رستوران در طراحی دیده شده که پس از افتتاح فاز اول بوستان، این مکان می تواند تفرجگاه خوبی برای مسافران استان البرز باشد و همشهریان نیز با پیاده روی در جاده های کوهستانی از مناظر بکر طبیعی و جنگل کاری ها لذت ببرند.

46

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا