استان هاخبر داغ

نامه سرگشاده هلن حقدوست در واکنش به سخنان محمود باقری

هلن حقدوست

از من عذرخواهی کرده بودید ولی باز هم نام من را بردید/ مشکلات شخصی و خانوادگی و سوابق اخلاقی شما یا دیگران به بنده ارتباطی ندارد/ با داشتن دشمنانی چون شما، هیچ بعید نیست شهردار ده سال آینده هم بر این کرسی ثابت قدم بمانند/ شبهات دیگری هم با نامه شما اضافه شد

بر اساس ادعای شهردار رشت در سایت رسمی شهرداری، چرا از سال ۱۳۸۶ تا به امروز نسبت به پرداخت خلاف ساختمانی خود اقدام نکرده‌اید؟ چگونه و با چه ترفند و ماده قانونی بر اساس مستند پیوستی (رای کمیسیون ماده ۷۷) عوارض شما از ۱۳۵ میلیون تومان، یکباره به ۳۶ میلیون تومان کاهش یافته و آیا چنین امکانی برای همه ی شهروندان وجود دارد؟ اگر ایشان نادرست اعلام کرده‌اند، چرا به‌عنوان یک عضو شورای شهر، اقدامی انجام نمی‌دهید و به شهروندان پاسخگو نیستید؟

به گزارش تدبیرشرق، به دنبال واکنش  محمود باقری خطیبانی عضو شورای شهر رشت به بعضی بیانیه های شهردار  رشت با تیتر «قوچعلی شهرمان بی درنگ پاسخ زنان را می دهد اما به شورای شهر نه!» که در آن درباره انتقادات و نامه های هلن حقدوست از فعالان فرهنگی اجتماعی استان نیز نام برده شده بود وی در نامه سرگشاده ای خطاب به این عضو شورا  نسبت به آن واکنش نشان داد.

متن کامل  نامه هلن حقدوست  بدین شرح است:

سلام علیکم

آقای باقری ۲ نامه‌ی شما را در شش بند (۱۰ اردیبهشت ) و ۶ بند (۱۹ اردیبهشت) مطالعه کردم. با اینکه همین چند روز پیش درخلال دیدار در مراسم تجلیل از فرهنگیان در تالار طنین، در میان جمع به‌سوی بنده آمدید در میان دهها نفر و با صدای بلند عذرخواهی کردید و حلالیت طلبیدید، امروز بار دیگر نامه‌ای از شما دیدم که مانند نامه قبلی، ‌خطاب به بنده نبود اما بارها و بارها نام بنده تنها به جرم پرسیدن چند سوال ساده از شما برده شده بود و این‌بار هم نه تنها جواب مستند و قانع کننده ای برای سوالات مطرح شده دریافت نکردم، بلکه در کمال تعجب، شبهات دیگری نیز بر موارد قبلی اضافه شد.

  • جناب خطیبانی! شهردار موظف است به انتظارات معقول و قانونی همه شهروندان پاسخ دهد و این امر به زن یا مرد بودن آنها بستگی ندارد. در دوران امروز که بسیاری از زنان همین شهر، گوی مبازره و مردانگی را از بسیاری مردنمایان ربوده‌اند و از مردانگی برای برخی فقط افتخار به زور بازوان و فحاشی در ملاء عام باقی مانده است، نه تنها تاسف‌بار است که هنوز هم در شهر فرهیخته رشت برخی افراد زنان را کمتر پنداشته و شایسته صحبت و پاسخ نمی‌یابند، بلکه مصیبت واقعی آنجاست که چنین افرادی با رای مردان و زنان این شهر، به جایگاههایی دست یافته‌اند که تریبون در اختیارشان باشد و تفکرات عصر جاهلیت را فریاد بزنند.
  • مشکلات شخصی و خانوادگی و سوابق اخلاقی شما یا دیگران به بنده ارتباطی ندارد و حتی گاهی به این کشمکش‌های عجیب و غریب بین شما و شهردار به دیده‌ی شک می‌نگرم. چه‌بسا دیدگاه برخی درست باشد که عقیده دارند این دعواهای اکبری–‌نعمتی (مشابه ادبیات خودتان) تنها برای انحراف اذهان عمومی شهروندان و جذب آرای مخالفان شهردار است. و چه‌ بسا با داشتن دشمنانی چون شما، هیچ بعید نیست ایشان ده سال آینده هم بر این کرسی ثابت قدم بمانند. درضمن مسائل خصوصی مردم، همچون اسم افراد، معضل شهروندان نیست. به‌جای اسم، رسم و مرام آدمها مهم است. امیدوارم حداقل برخی خصوصیات اخلاقی جنابعالی در حد معنای اسمتان باشد.
  • آنچه از نوشته‌های شما مشهود است، از شفاف سازی و پاسخ‌های کوتاه، مرتبط و مستند خودداری می‌کنید، بنده قبل از ورود به عرصه انتخابات؛ لیست اموال و دارایی هایم را منتشر کرده ام. اما به‌عنوان یک شهروند، با توجه به شائبه ها و حواشی پیرامون شما، برای ما همشهریانتان جالب است بدانیم که آیا شما هم در مورد املاک و اموالتان کاری مشابه انجام می‌دهید و یا حداقل در مورد مجتمع مسکونی-تجاری خود واقع در بلوار شهید بهشتی، که گفته می‌شود نزدیک به دو میلیارد تومان می‌ارزد، با مدارک و مستندات به رفع شبهات می پردازید؟
  • بر اساس ادعای شهردار رشت در سایت رسمی شهرداری، چرا از سال ۱۳۸۶ تا به امروز نسبت به پرداخت خلاف ساختمانی خود اقدام نکرده‌اید؟ چگونه و با چه ترفند و ماده قانونی بر اساس مستند پیوستی (رای کمیسیون ماده ۷۷) عوارض شما از ۱۳۵ میلیون تومان، یکباره به ۳۶ میلیون تومان کاهش یافته و آیا چنین امکانی برای همه ی شهروندان وجود دارد؟ اگر ایشان نادرست اعلام کرده‌اند، چرا به‌عنوان یک عضو شورای شهر، اقدامی انجام نمی‌دهید و به شهروندان پاسخگو نیستید؟
  • باتوجه به ادعاهای شما درخصوص شفافیت و پاسخگویی، گویا در روزهای اخیر، خیرخواهی هم به این خصوصیات نیک اخلاقی اضافه شده است. آیا این افرادی که از پول شورا به آنها کمک می‌شود، واقعا از همشهریان نیازمند و مستحق هستند، یا خدای ناکرده درست است که لیدرهای معروف انتخاباتی شما به‌عنوان فقیر و مستمند هزینه‌های انتخاباتی شما را از جیب مردم تامین می‌کنند؟ آیا امکان دارد اسامی افرادی که مورد کمک مالی قرار می‌گیرند، به مراجع ذیصلاح و یا افکار عمومی اعلام شوند؟

بنده و تمام همشهریان این شهر، منتظریم تا بعد از چهار سال هیاهو، برای یکبار هم که شده، پاسخ‌های شفاف و روشن شما را دریافت کنیم.

هلن حقدوست

شهروند ساده رشت

اردیبهشت ۹۶

گفتنی است در پایان این نامه هلن حقدوست  سند جریمه قطعی این عضو شورا را باتوجه به نامه کمیسیون ماده ۷۷ منتشر کرده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا