استان ها

برگزاری جلسه عملکرد طرح پژوهشی پدافند غیر عامل استانداری در گیلان

پدافند غیر عامل گیلان

جلسه بررسی عملکرد طرح جامع پدافند غیر عامل استان با حضور نمایندگان دانشگاه­ها، مراکز تحقیقاتی و دستگاه‌های اجرایی استان در سالن اجتماعات مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان برگزار شد.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایلنا در این جلسه که در راستای سلسله نشست‌های تخصصی پژوهش محور در مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده نگری سازمان با دستور کار بررسی عملکرد طرح‌های پژوهشی استان در سال 1394 برگزار گردید، تبیین موضوع طرح جامع پدافند غیر عامل استان، توسط امیر مرادی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان مطرح شد.

 سپس ابعاد مختلف طرح از جمله استفاده از نقشه‌های GIS در سطوح شهرستان‌های مختلف استان، با استفاده از یک نمونه از  شهرستان‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

بر اساس این مطالعات، اطلاعات مربوط به وضع موجود 7 شهرستان استان، شامل مراکز اداری، اقتصادی و اجتماعی با موضوع پدافندی و نیز شبکه‌های زیربنایی استان از طریق سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) تهیه شده است که در اختیار فرمانداران شهرستان‌های مربوطه برای اجرای طرح‌های عمرانی با هدف تحقق اهداف پدافند غیر عامل قرار گرفته است و در آینده نزدیک نسبت به تکمیل اطلاعات سایر شهرستان‌ها نیز اقدام خواهد شد.

    همچنین در این جلسه با اشاره به برخی از چالش‌های بخش پژوهش و فن‌آوری در سند برنامه ششم توسعه استان، موضوع تشکیل انجمن غیر دولتی پیشرفت علم و فن‌آوری استان و طرح ایجاد شبکه همکاری‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی استان، به عنوان دو اقدام اجرایی بر اساس اهداف برنامه توسعه، توسط مسعود یحیی‌زاده رئیس گروه پژوهش و آینده‌نگری مرکز ارائه شد.

در پایان جلسه با اعلام خبر مربوط به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی دستاوردهای زنان مسلمان با حضور 90 کشور دنیا در منطقه آزاد بندر انزلی، همزمان با هفته وحدت در آذر ماه سال جاری، با توجه به فعالیت بانوان استان در عرصه‌های مختلف علمی، اجتماعی و اقتصادی، مقرر شد دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به معرفی بانوان توانمند استان گیلان در محورهای مختلف نمایشگاه و شرکت فعال زنان استان در محورهای علمی، پژوهشی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی اقدام کنند.

1

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا