بین الملل

بشار اسد: یا کل سوریه را آزاد می‌کنم یا استعفا می‌دهم

بشار اسد

میهمانان لبنانی بشار اسد که اخیرا به دمشق سفر کردند به نقل از او گفتند، کل سوریه را از دست تروریست‌ها و تکفیری‌ها آزاد خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه لبنانی الدیار، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در دیدار با این شخصیت‌های لبنانی تاکید کرد: تصور نکنید که تمامی آتش‌بس‌هایی که حاصل می‌شوند مراحلی موقتی هستند. ارتش سوریه قدرت خود را به دست آورده و ما از حمایت حزب الله لبنان و روسیه برخورداریم.

وی افزود، مبارزانی برای یاری به سوریه از کشورهای عربی آمده‌اند و طرح اردوغان، قطر و عربستان به طور کامل شکست خورده است. اردن نمی‌تواند کاری بکند. حشد شعبی عراق از ارتش سوریه حمایت در تمامی جبهه‌ها حمایت می‌کند و از هم اکنون تا دو سال دیگر کل سوریه را آزاد خواهیم کرد و اوضاع را به قبل بازمی‌گردانیم.

بشار اسد گفت: ما ذخایر عظیمی از ودیعه‌ها با ارزهای خارجی داریم که هنوز از آن استفاده نکرده‌ایم اما با آغاز بازسازی سوریه از آن استفاده خواهیم کرد. روسیه سوریه را به سلاح مجهز کرده و هر روز قدرت ارتش سوریه بیشتر می‌شود. ما از دست این اوباش گروه‌های مسلح رها خواهیم شد و آن‌ها را از روستاها و شهرهای سوریه بیرون خواهیم راند. بعد از بازسازی سوریه در به روی آوارگان باز خواهد شد.

وی گفت: تمامی گروه‌های تکفیری و تروریستی در سرنگونی نظام شکست خوردند. ما پیروز شدیم و به زودی وارد دیر الزور و رقه شده و از دست داعش خلاص خواهیم شد. بعد وارد ادلب شده و به جبهه النصره پایان خواهیم داد اما ریف دمشق از غوطه تا حرستا، دوما و محله جوبر همگی طرح محرمانه‌ای دارند و به وجود تکفیری‌ها در این مناطق به طور کامل پایان خواهیم داد.

این شخصیت‌های لبنانی به نقل از بشار اسد اعلام کردند، توافقنامه آستانه می‌گوید شهر ادلب منطقه امن یا کاهش تنش است بنابراین پل الشغور، معرة النعمان، سراقب، خان شیخون، کوه الزاویه تمامی‌شان و حتی زمین‌های کشاورزی نزدیک مرزهای ترکیه مناطق امن نیستند و ارتش سوریه حق بمباران و هدف گرفتن این مناطق و ورود به آنها را به استثنای شهر ادلب دارد در حالی که ترکیه می‌گوید کل استان ادلب جزو منطقه کاهش تنش باشد، چیزی که مخالفان نیز آن را می‌گویند و با اعلام تنها شهر ادلب به عنوان منطقه امن مخالف بودند و از مذاکرات آستانه و ژنو عقب‌نشینی کردند.

بشار اسد تأکید کرد: اگر ظرف دو سال سوریه را آزاد نکنم استعفا می‌دهم اما من صد در صد اطمینان دارم که سوریه از دست تروریسم رهایی خواهد یافت. به مذاکرات و مسائل مانند آن نگاه نکنید طرح واقعی آزادی سوریه از تروریست‌ها و تکفیری‌ها و بازگرداندن نقش منطقه‌ای سوریه است. من با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه آشتی نکردم چراکه او سبب قتل مردم سوریه شده است اما عربستان بسیار پشیمان خواهد شد.

اسد گفت: ما با شرکت گاز بروم روسیه درباره استخراج گاز از ساحل سوریه توافق‌نامه امضا کردیم و سومین کشور در جهان خواهیم بود که گاز را صادر خواهد کرد. همین مساله به تنهایی در بازسازی سوریه نقش خواهد داشت. ذخایر عظیمی از ارزهای خارجی که در اختیار داریم نیز در بازسازی و شکوفایی سوریه سهم خواهد داشت.

وی افزود: سوریه قلب و مرکز هویت عربی است و بدون سوریه هویت عربی وجود ندارد. عربستان و بقیه کشورهای عربی دشمن بگذارید هر کاری می‌خواهند بکنند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا