آخرین خبرهاخبر داغسیاسیملی

کنایه روحانی به نگاه فیلتری به فضای مجازی/خواستم ۳وزیر زن داشته باشم اما نشد/سفارش ویژه به نمایندگان

به گزارش تدبیر شرق ، در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به صورت مجزا به دفاع از وزرای پیشنهادی خود پرداخت.

اولین وزیری که روحانی در دفاع از وی سخن گفت، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بود. وی گفت: برای وزارت آموزش و پرورش آقای بطحائی را در نظر گرفته ام که ایشان در سمت های مختلف وزارتخانه سابقه طولانی مدت داشتند. رشد سازمانی ایشان در همین وزارتخانه بوده است. از رده مربی و دبیر بودن تا مراحل بالا را طی کردند و به زیر و بم این وزارتخانه بطور کامل آشنا هستند. در سند تحول بنیادین زحمات زیادی کشیدند. در سمت معاونت توسعه آموزش و پرورش خدمت کردند.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که مهمترین و بزرگترین وزارتخانه ما وزارت آموز ش و پرورش است. هرچه در اینجا کار کنیم و سرمایه گذاری و حمایت کنیم نتیجه بهتری برای کشور و فرزندان و جامعه ما خواهد بود. همانطور که انتظار رای بالا به 17 وزیر دارم برای این وزیر هم سفارش جدی می کنم به این دلیل که دلم می خواهد این وزیر قوی و با حمایت شما در این کار سخت و پیچیده با ر این مسئولیت را بر دوش بگیرد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: من مفصل با ایشان صحبت کردم. تقویت زیربنای فکری برای زندگی اخلاقی و دینمداری و تقویت هویت دینی – اسلامی دانش آموزان از سفارشات اولیه من به ایشان بوده است. تربیت انسان های خلاقتر، توانمند سازی دانش آموزی از نظر ذهنی و جسمی، ارتقای منزلت جایگاه معلمان و وضع معیشتی آنها، متناسب سازی نیروهای آموزش و پرورش و چابک سازی تشکیلات و کاهش تصدی گری از جمله درخواست های من از ایشان بوده است.

روحانی تصریح کرد: من به ایشان گفتم می خواهم خروجی آموزش و پرورش بعد از 12 سال با گذشته متفاوت باشد. ضمن سپاس از گذشتگاس این حوزه اما ما برای جامعه پیچیده آینده نیازمند به دانش آموزانی هستیم که جامعه را بشناسند، بتوانند فعالیت کنند از هویت و فرهنگ خودشان دفاع کنند، محفوظات تحویل ندهیم که وقتی در پادگان یکی به چپ چپ و یکی به راست راست رفت همه آنها بپرد. همه علم و دانش را به طوری یاد بگیرند که در زندگی خود به کار ببرند.

رئیس جمهور در ادامه به دفاع از آذری جهرمی وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات پرداخت و گفت: اولا از دکتر واعظی بسیار تشکر می کنم زحمات زیادی کشیدند. کار بزرگی در زمینه دولت الکترونیک و زیرساخت ها و شبکه ملی اطلاعات اقدامات موثری انجام گرفته است و فضای کسب و کار و علم و داشن ارتباطات مناسب را آماده کردند. یکی از افتخارات دولت یازدهم مساله ارتباطات، فضای جدید و اشتغالزایی این حوزه بود. انشاالله شبکه ملی اطلاعات در این دولت فعال خواهد شد.

وی گفت: در این وزارتخانه اولین بار داریم جوانگرایی را تجربه می کنیم. به همه وزرا در دولت دوازدهم ابلاغ خواهم کرد که تمام وزرا باید در سمت های بالا از جوانان و زنان استفاده کنند اینکه ما دولت مان تمام می شود، و وقتی برای نیروی بعدی دنبال افراد می گردیم باز هم باید به سن های بالای 50 برسیم یعنی زمینه را بعد از 40 سال بعد از انقلاب فراهم نکردیم. وظیفه قاطع همه مدیران این است که باید جوان های نخبه و با انگیزه و زنان را بیاورند و در سمت های بالا بتوانیم در سمت های ارشد و مدیریت های ارشد از آنها بهره بگیریم. متاسفانه زمینه را برای رشد آنها فراهم نکردیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه من خیلی دلم میخواست در دولت دوازدهم سه زن را به عنوان وزیر معرفی کنم و افرادی را در نظر گرفته بودم، خاطرنشان کرد: ولی نشد از تفسیرش بگذریم. انشاالله در فرصت های بعد این مساله جبران می شود. اولین گام هم این است که زنان در سمت معاون وزیر دبیرکل مشاور و …فعال شوند.

وی ادامه داد: اولین تجربه جوانگرایی ما در این دولت با آقای جهرمی است. ایشان از افرادی است که پرورش یافته بعد از انقلاب است. هم متولد بعد از انقلاب است هم در این فضا رشد یافته است. اشنایی من با ایشان در شورای عالی فضای مجازی بود. بحث می‌کرد، هم من از تسلط او بر مساله ارتباطات و فضای مجازی کامل آگاه شدم هم فکرش نسبت به فضای مجازی. بعضی ها می گویند اگر در یک اتوبان بزرگ مثل تهران – شمال یک تصادف شد و یک نفر زیر ماشین رفت قاضی محترم می تواند آن اتوبان را ببندند ما می گوییم نمی شود اینکار را کرد ما باید کاری کنیم تصادف نشود نه اینکه اتوبان را ببندیم. اتوبان را بببندیم می روند کوره راه ها را پیدا می کنند و بعد نمی دانید چه خبری خواهد شد.

رئیس دولت دوازدهم گفت: من به وزرای اطلاعات، دادگستری، کشور، ارتباطات و اطلاعات خودم می گویم که که نمی توان بر در فضای مجازی قفل زد. این قفل را روحانی باز نکرده است. این را مردم باز کردند. قفلی که مردم با اراده خودش باز کرده نمی شود بست. باید از فضای مجازی درست استفاد کنیم. اگر دقت های لازم را انجام ندهیم و قانون را رعایت نکنیم می تواند نتیجه عکس داشته باشد. این فضای مجازی اگر درست دقت نکنیم و حواسمان جمع نباشد می تواند خطرآفرین هم باشد. با همکاری همه قوا این امر مهم را پیش ببریم. آقای جهرمی این استدلال را دارد.

وی تاکید کرد: من از ایشان راه اندازی سریع شبکه ملی اطلاعات را میخواهم و اینکه ظرفیت های سایبری را با عرصه تولید و ثروت و اشتغالزایی پیوند دهیم. اولین درخواستم از او اشتغال است. آقای واعظی می گفت در زمینه فناوری 100 هزار شغل در سال گذشته ایجاد شده است ما از آقای جهرمی 300 هزار شغل را خواستیم. کسی که در فضای انقلاب بزرگ شده و متولد بعد از انقلاب است این اولی است و آمده که فعالیت کند. و می تواند راهکشای وزرای جوانتر باشد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا