آخرین خبرهااستان ها

رییس سازمان چای کشور : با هرگونه تخریب در باغات چای مخالفیم/ تخریب باغات چای خیانت است

 

به گزارش تدبیر شرق ، رئیس سازمان چای کشور در خصوص عملکرد سازمان چای کشور در چند سال گذشته با بین اینکه در دوره ای چای کشور شرایط بسیار خوبی داشت، گفت:اتفاقاتی که توسط برخی دستگاه های متولی کلان صورت گرفت منجر به آن شد که شرایط چای در کشور رو به نزول قرار بگیرد، که می توان به عنوان مثال به عدم افزایش تضمینی قیمت مناسب با تورم و افزایش قیمت ها و…

وی ادامه داد: در نتیجه این اتفاقات سطح زیر کشت چای، تولیدات و عرضه در بازار به نصف رسید و منجر به آن شد که بخشی از چای تولیدی در انبارها بماند.

رئیس سازمان چای کشور اضافه کرد: یکی از عادات غذایی ما ایرانی ها این است که حتی اگر در طول روز آب، بیسکوئیت، میوه یا هر چیز دیگری را میل نکنیم، بلاخره حتی شده یک فنجان چای می نوشیم، این فرهنگ ماست، صبحانه ما همراه با چای است. این چای جایگزینی نیز ندارد و جایگزینش قهوه است که گران قیمت تر و خارجی است. قهوه خانه ها تبدیل به چایخانه شده اند و قهوه با فرهنگ ما سازگار نیست.

روزبهان در خصوص ساخت هتلی در جاده فومن به ماسوله در باغ چای و در خصوص میزان تخریب باغات چای برای ساخت این هتل، گفت: در سالهای گذشته و در زمانی که چای در حالت افت قرار داشت به هر صورت برای یک طرح گردشگری و ساخت هتل مجوز داده و ساخت و ساز انجام شد.

وی ادامه داد: ما با هرگونه تخریب در باغات چای مخالفیم، احساس ما بر این است که می توان هتل را در جای دیگری نیز ساخت که باغی در آن نباشد یا کشاورزی در آن صورت نگیرد. نه اینکه یک باغ و زمین آباد را تخریب کنیم. بنده از زمانی که آمده ام با حتی یک متر مربع تغییر کاربری موافقت نکرده ام و این کار را به نوعی خیانت و محروم کردن آینده گان از این محصول می دانم.

رئیس سازمان چای کشور تاکید کرد: شما همه جا نمی توانید چای برداشت کنید، چای فقط در محدوده هایی خاص از استان های گیلان و مازندران تولید می شود اما هتل و کارخانه را می توان هرجایی بنا کرد. چای اقلیم و خاک خاصی میخواهد، وقتی ما بیاییم و کنار یک باغ چای تخریبی صورت دهیم، پیامی را به آن باغدار یا کشاورز میدهیم که کشاورزی و باغداری فایده ای ندارد و آنها را دلسرد کنیم./خزر

مطالب پیشنهادی

دکمه بازگشت به بالا