آخرین خبرها

راه اندازی مرکز مشاوره تلفنی در استان زنجان

راه اندازی مرکز مشاوره تلفنی در استان زنجان

استان‌ها > زنجان – مرکز مشاوره تلفنی۱۴۸۰ برای ارائه راهنمایی و مشاوره به عموم، با استفاده از مشاوران با تجربه از طریق برقراری ارتباط مشاوره ای و بررسی مشکلات، مسائل و بحران‌های شخصی افراد راه اندازی شده است.

 گل نسا آقا محمدی، معاون پیشگیری بهزیستی استان در این باره به خبرآنلاین گفت: مشاوره در بهبود تصمیم گیری و حل مشکلات مردم نقش اثر گذاری دارد و مشاوران تلاش می‌کنند با افزایش توانایی فرد در ایجاد و حفظ رابطه با دیگران، بهبود فرایند تصمیم گیری، تسهیل شکوفایی استعدادهای بالقوه و کمک به بالا بردن اثر بخشی و توانایی سازگاری، زمینه بهبود و رفع مشکلات فرد را فراهم کنند.
وی ارائه خدمات مشاوره ای و روان شناختی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از طریق ارائه اطلاعات و آگاهی دادن به تماس گیرنده، کمک به تماس‌گیرنده برای شناخت مشکل، بررسی، تجزیه و تحلیل و انتخاب راه حل مناسب و کمک به تماس گیرنده برای شناخت توانایی‌های خود را از جمله اهداف اصلی مراکز مشاوره تلفنی برشمرد.
وی افزود: ناشناخته ماندن در مشاوره تلفنی، دسترسی سریع و فوری از هر نقطه استان، احساس امنیت بیشتر در بیان عواطف شخصی و احساسات، مداخله سریع در موارد بحرانی، صرفه جویی مالی و زمانی، رواج فرهنگ مشاوره و سودمندی مشاوره تلفنی برای افراد شاغل و پر کار و افراد دارای معلولیت و یا دچار اضطراب اجتماعی از مزایای صدای مشاور است.
آقامحمدی افزود: مجموعه خط 1480 یکی از روش‌های مشاوره تلفنی است که در بخش دولتی متمرکز است و با اهتمام متخصصان و کارشناسان زبده بهزیستی تاکنون توانسته در ارائه خدمات مشاوره‎ای در زمینه مشکلات فردی، تحصیلی، تعارضات زناشویی، ارائه راهنمایی، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره کودک و نوجوان مشاوره تربیتی و تشخیص و ارجاع به مراکز تخصصی موفق عمل کند.
 23 مرکز مشاوره غیر دولتی و یک مرکز مشاوره دولتی در استان و در شهرستان‌های ابهر، خرمدره، خدابنده، ماهنشان، طارم، ایجرود و سلطانیه آماده ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناختی به عموم مردم هستند.

48

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا