استان ها

عظمتی فرماندار سابق دولت احمدی‌نژاد؛ الان ۴۵ هزار تومان را به گدا هم بدهید ناز می‌کند!

ولی الله عظمتی

نشست خبری رئیس ستاد مردمی محمدباقر قالیباف صبح امروز با چند تن از خبرنگاران در دفتر خبرگزاری تسنیم در گیلان برگزار شد. درحالی‌که قالیباف و رئیسی در گفت‌وگوهای مطبوعاتی و مناظره‌ها تلاش می‌کنند به دلیل عملکرد انتقاد برانگیز احمدی‌نژاد طی ۸ سال خود را جدا از محمود احمدی‌نژاد بدانند اما شاهد حضور تعداد بسیار زیادی از مدیران احمدی‌نژادی در اطراف آن‌ها هستیم.  رئیس ستاد مردمی قالیباف در گیلان هم یکی از مدیران احمدی‌نژادی به نام سید ولی‌الله عظمتی است که در زمان فعالیت دولت یازدهم فرماندار او در رشت بود.

عظمتی که در جریان انتخابات مجلس دهم هم یکی از کاندیداهای مورد حمایت اصولگرایان بود که از راهیابی به مجلس بازماند بی‌توجه به کارنامه انتقادبرانگیز احمدی‌نژاد به‌دفعات در این نشست از عملکرد روحانی که زمین سوخته و به شهادت بسیاری از افراد بی‌طرف ویرانه تحویل گرفته بود پرداخت. او  در این جلسه مانند شهردار تهران از شعارها و وعده‌های عجیب قالیباف دفاع کرد.

عظمتی در ابتدای صحبت‌های خود از روشنگری و  شفاف‌سازی صحبت کرد دو اصلی که به گفته‌ی او سبب می‌شود مردم درست‌تر تصمیم بگیرند.

او انتخابات را در کشور ایران که از پشتوانه مردمی برخوردار است دارای اهمیت ویژه دانست و ادامه داد که مردم  به انتخابات ریاست جمهوری تعصب‌دارند و بیش از انتخابات دیگر کشور  حضور پیدا می‌کنند. او گفت: مردم آزاد هستند در انتخاب و هرکسی را انتخاب کند برای ما دارای پشتوانه مردمی و قانونی است.

ولی الله عظمتی نیز ابراز امیدوارم کرد تا انتخابات پرشور و حداکثری را شاهد باشیم که سرنوشت خود کشور و نظام را رقم خواهند کرد عظمتی از مردم خواست تا سکان‌دار کشور را به کسی بسپاریم که از عهده آن بربیاید و سابقه و تجربه کافی  برای پذیرش این مسئولیت را داشته باشد.

طبیعتاً گزینه موردنظر او قالیباف بود . او با اشاره به علاقه شخصی خود به قالیباف گفت: توانمندی، خلاقیت و نبوغ و مرد عمل بودن  او سبب شده تا او همیشه از مسئولیت‌ها سربلند بیرون آمده است.

می‌خواستم هم به رئیسی کمک کنم و هم قالیباف

فرماندار سابق دولت احمدی‌نژاد در مورد علت پذیرش این مسئولیت نیز گفت: دوستان از تهران و گیلان لطف داشتند و پیگیر بودند که من مسئولیت یکی  از کاندیدای جریان اصولگرایی را قبول کنیم.  قرار بود که هر دو نفر را کمک کنیم چون سبد آرای این دو متمرکز است.

عظمتی ادامه می‌دهد: البته با توجه به توافقاتی که بین دو نفر شده قرار شده با توجه به نظرسنجی یکی از دو نفر به نفع دیگری کنار برود یا بنا بر مصلحتی  باقی بماند. درعین‌حال او می‌گوید که با یارانش تمام توانشان را برای هدایت و جذب رأی‌ها به سمت قالیباف انجام خواهد داد.

اتهام چنگ‌اندازی بر بیت‌المال از سوی دولت‌مردان

فرماندار دولت احمدی‌نژاد در ادامه در جواب سؤالی در مورد یکی از مباحث مدنظر قالیباف که انتقادات زیادی را هم در جامعه به دنبال داشته یعنی تقسیم جامعه به ۹۶ درصدی‌ها و ۴ درصدی‌ها از آن دفاع کرد و بارها دولتمردان روحانی را به «چنگ انداختن بر منافع ملی» « پنجه در اموال بیت‌المال»  و استفاده‌کنندگان از «رانت و تبانی» متهم کرد و دولت یازدهم را مدافع ۴ درصدی‌ها معرفی کرد.

درحالی‌که طبق هشدارهای مختلف شعار قالیباف تبعات خطرناکی در کوتاه و بلندمدت بر جامعه برجای می‌گذارد اما عظمتی معتقد است که این شعار در جامعه  دودستگی ایجاد نمی‌کند چون به گفته او چهارصدی‌ها  از ملت جدا هستند.  عظمتی با تقبیح ثروتمند بودن بعضی وزرای روحانی، مدعی شد تعدادی از آن‌ها صاحب سرمایه  ۱۰۰۰ میلیارد تومانی هستند موضوعی که به باور او باعث می‌شود وزیر موردنظر نتواند به محرومین کمک کند.

فراموشی وضعیت نامناسب معیشتی مردم در دولت احمدی‌نژاد

فرماندار سابق دولت احمدی‌نژاد با فراموشی آنچه طی دولت احمدی‌نژاد بر جامعه و معیشت آن‌ها رفته تاکید کرد: در حال حاضر افرادی به نان شب خود محتاج هستند.

او در ادامه بازهم انتقادها را به سمت دولت یازدهم برد و گفت: اما عده‌ای از دولت‌مردان و وابستگانشان بر بیت‌المال چنگ می‌زنند و برخی  سوءاستفاده از طریق وابستگان وزرا انجام می‌شود.

درحالی‌که عملکرد قالیباف در شورای شهر تهران منتقدان زیادی دارد اما عظمتی معتقد است او با سربلندی از مسئولیت‌ها بیرون آمده است و کارکرد او به‌تنهایی از پنج شهردار قبلی بیشتر است چراکه او مرد عمل و توانمند است و به قول‌هایی که داده عمل کرده است.

البته او به همین اندازه بسنده نکرد و در تمجید قالیباف ادامه داد: اگر فقط پنج نیروی اجرایی در کشور داشته باشیم یکی از آن‌ها قالیباف است. عظمتی در ادامه تأکید کرد که مردم می‌گویند ایشان «بهترین عملکرد» را در نیروی انتظامی  و شهرداری داشته است.

او همچنین در مورد سؤالی در مورد برجام نیز گفت: ایشان اصل برجام را قبول دارند. اما معتقدیم که ما  تعهدات عمل کردیم اما آن‌طرف نه.

عظمتی ادامه می‌دهد: دولت  باید قدرت اقناعی را داشته باشد تا تعهدات طرف مقابل نیز عملی شود . درواقع  ما فقط نرمش انجام دادیم اما دارایی‌ها  آزاد نشده است.

دفاع از وعده‌های عجیب قالیباف

رئیس ستاد مردمی قالیباف در گیلان همچنین به  وعده‌های داده‌شده در مورد اشتغال و ایجاد ۵ میلیون شغل  و سامانه کاریابی اشاره می‌کند و می‌گوید: انجام این کارها ‌طراحی و سیاست‌گذاری و همت می‌خواهد. ‌ البته او مانند محمدباقر قالیباف در مورد چگونگی عملی کردن این شعارها توضیح نداد .

دفاع از طرحی که دولت احمدی‌نژاد نادرست اجرا کرد

بخش بعدی اظهارات عظمتی انتقاد از افزایش حامل‌های انرژی و دفاع از افزایش یارانه‌ نقدی بود. همان طرحی که دولت احمدی‌نژاد به شکلی نادرست و بی‌توجه به مصوبه مجلس اجرا کرد و باعث آسیب‌های فراوان اقتصادی به کشور شد. عظمتی اما بی‌توجه به تمام انتقادات گذشته گفت:وقتی حامل‌های انرژی را زیاد می‌کنیم باید بر سر سفره مردم هم چیزی دیده شود و باید بیش از ۴۵ هزار تومان فعلی به مردم پرداخت شود.

وقتی مخابرات قیمت تلفن را افزایش می‌دهد و از دولت انتقاد می‌شود

فرماندار دولت احمدی‌نژاد بازهم بی‌توجه به تورم مهارگسیخته در زمان فعالیت دولت و نهم و دهم مدعی شد که تورم در دولت حسن روحانی افزایش پیداکرده است. توضیح مصداقی او در این ارتباط افزایش قیمت برخی اقلام و خدمات مانند کنتور برق و تلفن ثابت است .

این در حالی است که افزایش قیمت تلفن ارتباطی به دولت ندارد و از سوی شرکت مخابرات که یک شرکت خصوصی محسوب می‌شود تعیین‌شده است.

عظمتی با دفاع از عملکرد دولت قبلی گفت: دولت احمدی‌نژاد هیچ‌وقت در زمان پرداخت یارانه نگفت پول‌ندارم اما اکنون دولت برای دادن آن منت می‌گذارد.

اوبار دیگر از افزایش پرداخت یارانه نقدی بدون اشاره به محل تامین آن گفت: اگر الآن ۴۵ هزار تومان را به گدا هم بدهید« ناز می‌کند».

او با  این پرسش که پول حامل‌های انرژی کجاست این سؤال را مطرح کرد گفت: دولت در موضع انفعال است چون عملکردی نداشته است. او بابیان این جمله که روحانی  بسیار «حراف» است مدعی شد:روحانی بسیاری از کارهای را که انجام‌نشده را می‌گوید پس چیزی برای گفتن ندارد.

او بابیان اینکه  ستادهای قالیباف در ۱۶ شهرستان شروع به کارکرده است ستادهای اصلی  قالیباف را در قلب و خانه  مردم  می‌داند.

عظمتی دولت قالیباف را «دولت مردم » توصیف کرد و گفت: دولت او با مردم و در کنار مردم خواهد او در پایان در مورد سفر قالیباف به گیلان نیز گفت: هنوز برنامه سفر به گیلان مشخص نشده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا