آخرین خبرها

جروسالم پست: حذف ضدایرانی ها از شورای امنیت ملی دولت ترامپ / ژنرال «مک مستر» مواضع ضدایرانی ترامپ را تعدیل خواهد کرد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس بین الملل «انتخاب»؛ جروسالم پست نوشت: مک مستر مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، در اقدامی که نشان دهنده حذف تندروهای ضدایرانی است، ازرا کوهن واتنیک را که فردی محافظه کار به شمار می رود را برکنار کرد.

به گزارش «انتخاب»؛ کاخ سفید روز چهارشنبه گزارش رسانه ها در مورد برکناری کوهن واتنیک که نقسه هماهنگ کننده بین شورای امنیت ملی و جامعه اطلاعاتی را برعهده داشت را تایید کرد.

یک مقام کاخ سفید در این رابطه گفت:  فردی با مجموعه ی دیگری از تجارب باید این وظیفه را در شورای امنیت ملی برعهده بگیرد.

برکناری کوهن واتنیک درحالی صورت می گیرد که نشریه اتلانتیک اخیرا از برکناری ریچ هیگینز دیگر ضدایرانی که مدیرکل برنامه ریزی استراتژیک شورای امنیت ملی را برعهده داشت خبر داد.

درک هاروی که مسئول بخش خاورمیانه در شورای امنیت ملی بود و مواضع ضدایرانی داشت نیز از جمله افرادی است که اخیرا برکنار شده است.

این تحولات در حالی رخ می دهد که مک مستر به دنبال تحکیم قدرت و کنترل خود بر سیاست های مربوط به امنیت است. بنابراین او در صدد برکناری وفاداران به مایکل فلین، مشاور امنیت ملی سابق ترامپ است.

مسئله قابل توجه این است که  این سه نفر همگی با سیاست میانه رو گونه ی مک مستر در قبال ایران مخالف بودند.

ماه گذشته، مک مستر به همراه رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا و جیمز متیس وزیر دفاع امریکا سعی کردند که ترامپ را متقاعد به تایید پایبندی ایران به برجام کند. با این حال، چندین روز پس از تایید پایبندی ایران به برجام، گزارش شد که ترامپ دستور تشکیل گروهی به ریاست استیو بنن مشاور ارشد رئیس جمهور را داده است که هدف آن یافتن راهی برای خروج از برجام است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا