آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

رییس مجمع نمایندگان استان گیلان : برخی مدیران کل در استان کارآمد نیستند و بهتر است بعد تغییرات در کابینه ،مدیران کارامدی به استان معرفی شوند/ حامی انتصاب مدیران جوان هستم

قربانی

اختصاصی – گروه سیاسی : دکتر محمد حسین قربانی نماینده مردم شریف آستانه اشرفیه و کیاشهر در خصوص مراسم تنفیذ و تغییرات در کابینه دوازدهم به خبرنگار تدبیر شرق گفت : خوشحالیم که روز گذشته بر طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط رهبر معظم انقلاب انجام شد.
در این مراسم صحبت های بسیار شفاف و همه جانبه ایی از سوی مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور مطرح شد که یقینا راه گشای بسیاری از مسائل خواهد بود.
وی در ادامه افزود : با توجه به قول و فعل هایی که شخص آقای رئیس جمهور دادند، قطعا در زمینه تشکیل کابینه رویکردشان به جوان گرایی و فعال بودن و میدانی بودن و مولفه هایی که رهبری برای مدیران ارشد کشور تبیین کردند در نگاه رئیس جمهور محترم لحاظ خواهد شد.
نشستی هم که بنده با چندنفر از همکاران ایشان در دولت، از جمله دکتر واعظی، دکتر نوبخت و دکتر جهانگیری داشتم بر همین اصل صحه گذاشتند. و بنای ایشان اینست که در کابینه جدید جوانگرایی صورت بگیرد و به هرحال شعارهایی که در زمینه اقتصاد، معیشت و رفع بیکاری جوانان دادند، در دستور کار قرار گیرد.
دکتر قربانی گفت : از قرائن معلوم 9 وزیر در دولت جدید تغییر خواهد کرد و برنامه ایشان نیز رویکرد به سمت جوانان متعهد و کارآمد و همسو با نگاه دولت خواهد بود. به هرحال تجربه گران سنگی بوده که در چهل سال، در هرکجا که کار به جوانان سپرده شده، موفق تر بودیم.رییس مجمع نمایندگان استان گیلان در پاسخ به این سوال  که در پی تغییرات در کابینه آیا در استان نیز به تغییرات نیازمندیم افزود : نقل قولی بسیار زیبا و کارشناسی در چند روز گذشته حجت السلام ناطق نوری بیان کردند، مبنی بر اینکه عمر مدیریت تا یک زمانی است، این حرف بسیار درست و منطقی است و هرکسی یک ظرفیتی دارد. الان در گیلان نیز تقریبا به همین منوال است. بسیاری از مدیران کل، کارآمد نیستند یا به هرحال تمام داشته های خود را بعد از چندین سال در یک فضایی گذاشتند. و حال نیز نیاز به یک رویکرد دیگری در استان گیلان است.
بنده فکر میکنم با همان نگاهی که رئیس جمهور در کلان برای دولت دارد، وزرا نیز باید همین نگاه را در استان ها، از جمله استان گیلان داشته باشند.
چرا که این رویکردها به نفع همه استان هاست، مضاف بر اینکه باید از تجربه مدیران گذشته نیز درس گرفت.

وی در خصوص استفاده از مدیران جوان در استان اذعان داشت : مجمع نمایندگان گیلان خیلی بنا ندارند در کار اجرا و انتخاب مدیران دخالت کنند، چرا که سابقه ایی در مجلس گذشته داریم که هرکجا مجمع نمایندگان ورود کرده یک اختلاف نظراتی بین خود مجمع نمایندگان بوده که حالا به یک فضاهای سیاسی منتسب می شوند. به هرحال وظیفه ما نظارت است، هرچند که برای انتخاب مدیران نظر می دهیم و نگاه خود را اعلام میکنیم. اما آنچه که برای ما مهم است کارآمد بودن و ترجیحا بومی بودن مدیران به علاوه استفاده از نیروهای جوان تر است. که قطعا همین ها به تحول و پیشرفت استان کمک خواهد کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا