آخرین خبرها

از «تهمت رانتخواری به منتقدان ربیعی از سوی رسانه های اقماری» تا «ژن خوب و استدلال محکم فرزندان ربیعی که حجت را بر همگان تمام کرد»!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طی روزهای اخیر، سایت های اقماری وابسته به وزیر کار در تلاشند چهره ای متفاوت از او ترسیم کنند و در مقابل، مخالفان او را «رانت خوار» و «مخالف مبارزه با فساد» معرفی کنند تا از این طریق ، برای رییس جمهور تصمیم سازی کنند.

به گزارش «انتخاب» ، یکی از این خبرگزاری ها طی 10 روز اخیر، 80 خبر سفارشی در حمایت از ربیعی منتشر کرده و به جز حمایت برخی نمایندگان، در تلاش است حمایت همه کارگران و انجمن های کارگری جهان را از انتصاب مجدد ربیعی به عنوان وزیر کار برانگیزد تا بیانیه های این جماعت مظلوم (که در چنین ایامی تنها مورد توجه قرار می گیرند) یک به یک در این رسانه های وزین منتشر شود.

از «تهمت رانتخواری به مخالفان ربیعی از سوی رسانه های اقماری» تا «استدلال محکم فرزندان ربیعی که حجت را بر همگان تمام کرد»! 

 تا ساعت 15 امروز، تنها 11 خبر سفارشی در مورد ربیعی در یکی از رسانه های اقماری حامی ربیعی منتشر شده است

در این بین اما، مصاحبه با یک نماینده متخصص این حوزه (عضو کمیسیون امنیت ملی!) که منتقدان ربیعی را به «نا آشنایی با الفبای اشتغال» و «هجمه به وزارتکار برای تسویه حساب های سیاسی» متهم کرد، توجه برخی ناظران سیاسی را به خود جلب کرد و بعدتر، سریال اخبار رپورتاژی و فوق سفارشی به جایی رسید که یک استاد اقتصاد که مدعی بود «هیچ رابطه سازمانی و غیر سازمانی با جناب آقای دکتر ربیعی ندارد»، دلیل انتقادات به ربیعی را «ایستادگی او در مقابل رانت‌خواری» دانست و افزود: «عده‌ای که رانت‌خواری را در کارنامه خود دارند در تلاش هستند که فضا را به گونه‌ای مسموم کنند که بتوانند به رانت‌‌خواری‌های خود ادامه دهند»

با اینکه این استاد دانشگاه حاضر نشده برای اتهامات سنگینش به منتقدان ربیعی، استدلال یا فکتی قابل استناد معرفی کند، اما همین دو هفته قبل، محمود صادقی نماینده مجلس از برخورد خارج از چارچوب ربیعی نسبت به خود خبر داد، آنهم به خاطر آنکه در «عملکرد وزارت رفاه در مبارزه با فساد» دچار تردید شده بود!

 از «تهمت رانتخواری به مخالفان ربیعی از سوی رسانه های اقماری» تا «استدلال محکم فرزندان ربیعی که حجت را بر همگان تمام کرد»!

استاد مذکور که «تاکید دارد ارتباطی با ربیعی ندارد» ، در بخش دیگری از این مصاحبه ی فوق سفارشی خود یک اظهارنظر شگفت انگیز دیگر به زبان می آورد! او می گوید: «کسانی که امروز به ربیعی حمله می‌کنند چرا در دورانی که تلخ‌ترین دوران سازمان تأمین‌اجتماعی از لحاظ دست‌اندازی به منابع بیمه‌شدگان بود دم فرو بسته بودند. چرا در مجلس نهم که سازمان تأمین‌اجتماعی در بدترین شرایط قرار داشت سکوت پیشه کرده بودید و امروز زبان باز کرده اید و به این فرزند برومند انقلاب که سابقه انقلابی او از قبل از انقلاب و پس از انقلاب و تلاش های او برای سربلندی ایران اسلامی بر همگان واضح و روشن است حمله می‌کنید. فکر می‌کنم دلیل حمله عده‌ای قلیل ایستادگی او در مقابل رانت‌خواری است»

از «تهمت رانتخواری به مخالفان ربیعی از سوی رسانه های اقماری» تا «استدلال محکم فرزندان ربیعی که حجت را بر همگان تمام کرد»!

دیگر اخبار سفارشی در حمایت از ربیعی را در بالا ببینید  

مشخص نیست این به اصطلاح استاد دانشگاه از چه سخن می گوید! عمده ی رسانه های منتقد ربیعی از رسانه های اصلاح طلب و اعتدالگرای ریشه دار هستند که اتفاقاً تندترین حملات را نثار سازمان تامین اجتماعی دولت احمدی نژاد کرده اند! درست در ایامی که آقای ربیعی (به اذعان فرزندانش) مهمترین هزینه ای که در آن ایام پرداخت می کرده، شکایت از اخراجش از دانشگاه پیام نور بوده که باعث بازگشتش به دانشگاه شده بود! اگر به بررسی رسانه های آن ایام بپردازید، می بینید که آقای ربیعی و امثال او کوچکترین واکنشی به سازمان تامین اجتماعی دولت احمدی نژاد نداشته و اساساً نه فقط در این مورد، که در هیچ حوزه ی دیگری اظهارفضل نمی کرده اند! این استاد دانشگاه که تصور کرده می تواند از طریق ابزار قدیمی و سوخت شده ی «چرا ایام احمدی نژاد سکوت کردید…»، منتقدان ربیعی را خجالت زده کند، اما او یا کسی که مصاحبه سفارشی را برایش تنظیم کرده، تصور نمی کرده با این جمله، نوک پیکان حملات بیش از پیش به سوی وزیر فعلی کار سرازیر خواهد شد.

استدلال محکم فرزندان ربیعی که حجت را بر همگان تمام کرد 

ربیعی طی 4 سال اخیر اساساً اظهارنظر جدی و مهمی در رسانه ها یا همایش ها نداشته ، تا جایی که پس از اظهارات تند رییس جمهور، به یکی از وزرای «گیوه ورنکشیده ی دولت» مشهور شد. او اما تنها در ایام اخیر و پس از انتخابات و در آستانه معرفی کابینه است که بار دیگر، لب به سخن شوده و اظهارات جذاب و رسانه ای بر زبان می آورد! او اما طی 4 سال گذشته هیچ گاه حاضر نشد پاسخی به منتقدانش دهد یا توضیحی کوتاه در مورد شایعات! مثلاً سال گذشته برخی روزنامه ها مدعی برخی دخالت ها از سوی فرزنان وی در برخی عزل و نصب ها شدند و نوشتند: «…نکته قابل تأمل و تأسف، آنکه شنیده شده این مدیرعامل غیرمتخصص از حمایت مدیران رده بالای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ویژه آقازاده وزیر کار برخوردار است و از سوی آنها معرفی شده است»

پس از این خبر، فرزندان ربیعی جوابیه ای برای آن روزنامه ارسال کردند و استدلال های بسیار کوبنده ای که ناشی از یک «ژن خوب» بود را مطرح کردند که تمام شائبه های ناجوانمردانه ی پیش و بعد در مورد خود را از بین بردند. صالح و حسن ربیعی فرزندان علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ارسال توضیحی به روزنامه اعلام کردند: «هیچ گونه دخالتی در انتصاب و یا جابجایی افراد در هیچ یک از سازمان‌های تابعه این وزارتخانه نداشته چرا که اساساً از لحاظ قانونی بستگان یک مقام مسئول در جایگاهی برای انجام چنین اموری قرار ندارند.» … و چنین شد که حجت بر همگان تمام شد!

از «تهمت رانتخواری به مخالفان ربیعی از سوی رسانه های اقماری» تا «استدلال محکم فرزندان ربیعی که حجت را بر همگان تمام کرد»!انتشار جوابیه فرزندان ربیعی در روزنامه کیهان که برخلاف رویه معمول این روزنامه که دوبرابر جوابیه افراد، توضیح می دهد، این بار به خاطر «زن خوب فرزندان ربیعی» و در قامت یک تریبون و بدون کوچکترین توضیحی در مورد استدلالهای منحصر به فرد فرزندان ربیعی، توضیحی منتشر نکرده

نقل است که فرزندان جناب ربیعی در برخی گفت و گوها، به جز اشاره به هزینه های  سیاسی تکاندهنده و خانمانسوز (!) ربیعی در سال های پیش از 92، اشاره کرده اند که یکی از مستخدمان خانواده اش، پس از مشاهده ی یک عدد بلیط مترو در جیب شلوار یکی از برادران، با گریه گفته که مگر این بزرگواران هم سوار مترو می شوند؟! و پس از این ماجرا، حسابی شرمنده شده که تصوراتی بدی گاهاً در مورد فرزندان دکتر ربیعی داشته اند.

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا