استان هااسلایدر

احمد رمضانپور نرگسی: سیاست تنش زدایی، راهبرد کشورهای توسعه یافته است

احمد رمضانپور نرگسی

عضو شورای اصلاح طلبان استان گیلان با اشاره به تعامل سازنده با جهان به عنوان یکی از شعارهای اصلی رئیس جمهوری گفت: تعامل سازنده با جهان، از راهبردهای کشورهای توسعه یافته و پیشرفته است.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از سیاست گستر، احمد رمضانپور نرگسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب افزود: تعامل سازنده با جهان باید در چارچوب قانون اساسی و بر اساس سیاست تنش زدایی و برد – برد باشد.

وی با اشاره به در پیش بودن تحلیف رئیس دولت دوازدهم و اهمیت قانونی جایگاه و وظایف رئیس جمهوری در قانون اساسی بیان کرد: ساختار سیاسی جمهوری اسلامی، بر مبنای اصولی است که در قانون اساسی آمده و رئیس جمهوری با رأی مردم انتخاب و شخص دوم کشور محسوب می شود.

سخنگوی کانون فرهنگیان استان گیلان خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهمی که بر عهده رئیس جمهوری گذاشته شده، آن است که رئیس قوه مجریه، مجری قانون اساسی است.

رمضانپور نرگسی بیان داشت: وظایفی که در قانون اساسی مشخص شده به ویژه بعد از اصلاحیه آن، اختیارات اجرایی کشور را بر عهده رئیس جمهوری گذاشته و در عین حال رئیس جمهوری را مجری قانون اساسی می داند.

عضو شورای اصلاح طلبان استان گیلان وحدت قوا را برای تحقق برنامه ها و سند چشم انداز در کشور ضروری دانست و گفت: برای رسیدن به توفیقات و تحقق برنامه های بالادستی، ضروری است تا هریک از قوا در چارچوب وظایف خود، عمل کنند.

وی تحقق این امر را زمینه ساز تقویت وحدت و انسجام در کشور و در پی آن، تعالی ایران اسلامی عنوان کرد.

مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهوری پنجشنبه هفته جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام و مراسم تحلیف نیز 14 مردادماه جاری در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا