آخرین خبرها

دومین جشنواره ملی سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در اراک برگزار می‌شود

دومین جشنواره ملی سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در اراک برگزار می‌شود

استان‌ها > مرکزی – مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: جشنواره ملی سفره های ایرانی، فرهنگ گردشگری از 16 الی 18 شهریور در محل هتل امیرکبیر برگزار می شود.

به گزارش خبرآنلاين، سيد محمد حسيني در نشست هماهنگي اين جشنواره بيان كرد: سالانه در جهان، ارز زیادی برای تجربه ذائقه غذایی کشورهای مختلف در حوزه گردشگری جابجا می شود که در این میان ایران می تواند به علت اقوام مختلفی که در خود جای داده، سفره ای بین المللی برای گردشگران جهانی باشد، از این رو جشنواره های سفره ایرانی توسط سازمان برنامه ریزی شده که دومین دوره آن در منطقه 5 کشوری و با حضور استان های اصفهان، مرکزی، تهران، قم و البرز در اراک برگزار می شود.
وي افزود: این جشنواره از تاریخ 16 الی 18 شهریور ماه در محل مجتمع سیاحتی و تفریحی هتل پنج ستاره امیرکبیر برگزار می شود و قریب به 120 غرفه، جهت معرفی غذا، سفره و فرهنگ غذایی و گردشگری استان ها تجهیز خواهد شد.
حسيني در ادامه گفت: در خلال این جشنواره، مسابقات آشپزی بین استان ها، مجتمع های خدمات مسافرتی، رستوران ها و علاقه مندان عمومی برگزار می شود. همچنین اجرای مراسم آئینی، رقص و موسیقی محلی، جنگ شادی و مسابقه نیز از دیگر برنامه هایی است که در کنار برنامه های اصلی برگزار می شود.
وي در پایان گفت: بیش از 200 نوع آش در استان مرکزی طبخ می شود که همین نمونه گویای پتانسیل این استان در حوزه غذا است از همین رو امیدواریم با استقبال گسترده هنرمندان و صاحبان واحدهای خدمات رسان در حوزه گردشگری و آشپزی مواجه شويم.

48

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا