آخرین خبرها

ناوگان عمومی حمل و نقل چهارمحال و بختیاری به سامانه سپهتن تجهیز می‌شود

ناوگان عمومی حمل و نقل چهارمحال و بختیاری به سامانه سپهتن تجهیز می‌شود

استان‌ها > چهارمحال و بختیاری – ایرنا نوشت : معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری گفت: ناوگان عمومی حمل و نقل شامل سواری کرایه و نفتکش ها از ناوگان باری به سامانه سپهتن (سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان) تجهیز می شود.

حسین مالکی  اظهار کرد: از ابتدای آبان ماه امسال ناوگان سواری کرایه و نفتکش باری که سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) بر روی آنها نصب نشده است، اجازه تردد در جاده ها را ندارند.
به گفته وی، رانندگان این وسایل نقلیه تا ابتدای مهرماه امسال فرصت دارند تا اقدامات نصب این سامانه را بر روی خودرو خود انجام دهند.
مالکی تصریح کرد: هم اینک تمامی اتوبوس های مسافربری ناوگان حمل و نقل جاده ای این استان به این سامانه تجهیز است.
وی ارتقای بهره وری حمل و نقل عمومی در راستای اقتصاد مقاومتی، افزایش ایمنی و ارتقای سطح کنترل و پایش لحظه ای عملکرد ناوگان در جاده ها را از اهداف استفاده از سیستم هوشمند سپهتن عنوان کرد.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سامانه سپهتن، دوربین در درون خودرو نصب می شود و از طریق سیم کارت GFM, GPRS به طور مداوم اطلاعات مربوط به سرعت خودرو، ساعت کارکرد راننده و مشخصات گواهینامه راننده را از داخل اتوبوس به مراکز پلیس راهور ناجا ارسال می کند.
مالکی اظهار کرد: این سیستم قادر است از طریق شبکه ارتباطی DSRC به محض نزدیک شدن خودروی که این سامانه درون آن نصب است، به پاسگاه های پلیس راه نسبت به تخلیه اطلاعات اقدام کرده و عملکرد وسیله نقلیه و رفتار راننده را مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار دهد.
سپهتن و یا سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان سامانه ای به منظور نظارت و کنترل بیشتر ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای طراحی و هم اکنون در بسیاری از اتوبوس های مسافری نصب شده و تمام رفتار رانندگان را در زمان رانندگی به صورت آنلاین به مقرهای پلیس راه اطلاع می‌ دهد که قابل کنترل است.
رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی مجهز به سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان هنگام رانندگی باید از خوردن، آشامیدن، صحبت با تلفن همراه و تعویض جا با راننده دیگر خودداری نموده و نباید بیش از 9 ساعت مداوم رانندگی کنند.
هم اینک 44 شرکت حمل و نقل بار، 256 دستگاه اتوبوس یا میانگین عمر 10.5 سال، یکهزار و 32 دستگاه مینی بوس با میانگین عمر 28 سال و 905 دستگاه سواری با میانگین عمر 9.4 سال در استان فعال است.

48

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا