آخرین خبرها

«بدون تاریخ، بدون امضا» در قدیمی‌ترین جشنواره جهان/ فیلم‌های پذیرفته در جشنواره ونیز معرفی شدند

«بدون تاریخ، بدون امضا» در قدیمی‌ترین جشنواره جهان/ فیلم‌های پذیرفته در جشنواره ونیز معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هفتادوچهارمین دوره قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان با نمایش فیلم «کوچک‌ شدن» به کارگردانی الکساندر پاین آغاز به کار می‌کند. این جشنواره از هشتم تا ۱۸ شهریور برگزار می‌شود.

در فهرست فیلم‌های پذیرفته شده در بخش‌های مختلف جشنواره ونیز که پنجشنبه ۵ مرداد اعلام شد، نام فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» به کارگردانی وحید جلیلوند در بخش افق‌های جشنواره دیده می‌شود. فیلم «ناپدید شدن» به کارگردانی علی عسگری نیز در این بخش حضور دارد.

رخشان بنی‌اعتماد یکی از اعضای هیات داوران بخش افق‌های جشنواره ونیز است. (اینجا)

در بخش رقابت اصلی جشنواره فیلم ونیز که ریاست هیات داوران آن را آنت بنینگ، ستاره سرشناس سینمای آمریکا برعهده دارد فیلم‌هایی از چهره‌های سرشناس سینمای جهان از جمله گیرمو دل‌تورو، جرج کلونی و دارن آرونوفسکی برای رسیدن به شیر طلایی جشنواره رقابت می‌کنند.

از فیلم‌های شاخص حاضر در بخش رقابت اصلی جشنواره ونیز می‌توان به «سیل انسان» به کارگردانی آی ویوی، «مادر!»‌ به کارگردانی دارن آرونوفسکی، «Suburbicon» به کارگردانی جرج کلونی، «شکل آب» به کارگردانی گیرمو دل‌تورو، «اهانت» به کارگردانی زیاد دویری، «مکتوب، عشق من» به کارگردانی عبدالطیف کشیش، «سومین قتل» به کارگردانی هیروکازو کوریدا، «Jusqu’à la garde» به کارگردانی خاویر لگراند، «Ammore E Malavita» به کارگردانی برادران مانتی، «فاکس‌ترات» به کارگردانی ساموئل معاذ، «سه بیلبورد بیرون از ابینگ میزوری» به کارگردانی مارتین مک‌دونا، «فرشته‌ها سپید می‌پوشند» به کارگردانی ویویان کیو اشاره کرد. 

در فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» کاوه نریمان یکی از پزشکانِ پزشکی قانونی در محل کارش با جسدی مواجه می‌شود که وی را پیش از این می‌شناخته است. نوید محمدزاده، امیر آقایی و هدیه تهرانی بازیگران «بدون تاریخ، بدون امضا»‌ هستند.

این فیلم نخستین بار در سی‌وپنجمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و سه سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد نقش مکمل و بهترین صداگذاری را به ترتیب برای وحید جلیلوند، نوید محمدزاده و سیدعلیرضا علویان به ارمغان آورد.

منبع:‌ اسکرین‌دیلی / ۲۷ جولای

57241

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا