آخرین خبرها

تصمیم بی پروای آئودی: تولید خودروهایی با قابلیت تبدیل راننده به مسافر!+تصویر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دیجیتال ترندز نوشت: کمپانی ائودی در اولین همایش ائودی که در شهر شلوغ و پر جنب و جوش بارسلونا در اسپانیا برگزار شد، مدل جدید ۲۰۱۹ A8 سدان را معرفی کرد. در گذشته کمپانی ها مدل های مطرح خود را معمولا مدل هایی قرار می دادند که ویژگی های مانند زرق و برق و قیافه و طرحی زیبا به همراه اسب بخار و قدرت بسیار بالا داشت. ولی این بار ائودی توجه خیلی خاص بر روی تکنولوژی داشت.

به گزارش «انتخاب»؛ تکنولوژی در حال حاضر حرف اول را در خاص بودن و لوکس نشان دادن خودرو ها انجام می دهد. مخصوصا در نسل چهارم A8 که از اول برای خودرو نسل ۳ هوشمند (level three autonomous driving) طراحی شده است. مهندسان و طراحان با این تفکر که این خودرو باید در موقعیت های بدون راننده حرکت کند به ساخت این خودرو پرداختند.

ائودی A8 دارای سیستم ۴۸ ولتی هست و قدرت محاسبه گری همچون یک هواپیما ایرباس A380 دارد و پر از مجهزاتی مثل رادار سنسور های التراسونیک و دوربینی هست که همه اطراف خودرو را پوشش می دهد.

حتی یک لیزر در قسمت جلو خودرو کار گذاشته شده است تا مسیر روبرو را اسکن کند. دوربین و لیزر مانند جفت چشمی هستند که هیچ وقت پلک نمی زنند. شما اصلا نمی فهمید که دستگاه لیزر کجا قرار دارد چون در کاپوت جلو مخفی شده است.‌

‌         

یکی از ویژگی های دیگر که در A8 دیده می شود چیزی است که خود ائودی به آن می گوید هوش مصنوعی یا  A.I (Artificial Intelligence) که توسط نرم افزاری به اسم Traffic Jam Pilot کنترل می شود که به ماشین اجازه می دهد بدون دخالت انسان رانندگی کند. راننده خود می تواند انتخاب کند که دست به فرمان بشود یا اجازه دهد خودرو کار خودش را انجام دهد. ائودی می خواهد به این اشاره کند که رانندگان وقت آزاد بیشتری به دست خواهند آورد هنگامی که خودرو آن هک ۲۵ ساعت به طور خودکار می تواند حرکت کند

“ارزشی که به خودرو های خود مختار اضافه شده این نیست که خودرو خودش می تواند رانندگی کند. بلکه آن است که چه کار می توانید انجام دهید هنگامی که دست به فرمان نیستید” پیتر مرتنز تیم توسعه فنی ائودی.

برنامه Traffic Jam Pilot این امکان را به راننده می دهد که به ایمیل ها پاسخ دهد، نقاشی بکشد، فیلم ببیند و کار های مختلف انجام دهد.

هر کاری که به عنوان سرنشین می توانستید انجام بدهید حالا برای یک راننده هم امکان پذیر می باشد. ولی شاید همه کار ها نه به عنوان مثال خوابیدن تا اینکه خودرو نسل ۴ هوشمند به خیابان ها وارد شود، چون که یک دوربین در داخل خودرو همیشه شما را می بیند.

برنامه Traffic Jam Pilot چندین مورد محدودیت های دارد. فقط در بزرگراه ها با سرعت ۳۷ مایل (۶۰ کیلومتر) بر ساعت با چندین لاین یا خط های مقطع با یک تقسیم کننده راه همانند گاردریل انجام می گیرد. سنسور های مختلف تشخیص می دهند که آیا استفاده هوشمند امکان پذیر هست یا خیر.

از لحاظ قانونی استفاده از خودرو های خود مختار با خط قرمز های بسیاری مواجه شده است. میرکو رویتر، مدیر بخش خودرو های خود مختار ائودی می گوید که در آمریکا هیچ قانون کلی به اجرا در نیامده است که اجازه دهد خودرو های خود مختار در خیابان ها باشد. در حال حاضر فقط در ایالت فلوریدا که اجازه به راندن آن ها داده شده است.

در نقاط دیگر جهان مثل اروپا فقط در آلمان اجازه استفاده از خودرو های خود مختار داده شده است. و در چین وضع بد تر از نقاط دیگر است به خاطر آنکه نه اجازه داده شده است و نه منع شده است.

در کلام دیگر متفکرترین ذهن ها در صنعت خودروسازی نتوانسته اند  خودرو های خودمختار را به دست مشتریان برسانند. یکی از سخنران های ائودی اعلام کرد که برنامه Traffic Jam Pilot در اوایل سال میلادی بعد به صورت عام معرفی و مورد استفاده قرار می گیرد.

می شود گفت دو احتمال برای این برنامه ها وجود دارد: زود یا دیر. استفاده ازخودرو های خود مختار به زودی در آمریکا قانونی می شود. و برای ائودی ائودی A8 بزرگترین قدم ممکن است. تغییرات سریع انجام می شوند. طبق گفته های مرتنز بین نسل ۲ و ۳ فاصله بیشتری است نسبت به نسل ۳ و ۵.

مدیرعامل آئودی می گوید: ” خودرو های آینده ما چه در شهر و چه در اتوبان و بزرگراه ها ترافیک را به دست خودشون کنترل می کنند. آن ها به شما حق انتخاب می دهند تا برانید یا خودرو خودش براند.”

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا