آخرین خبرها

خدمات ارائه شده توسط تامین اجتماعی مثبت ارزیابی می‌شود

خدمات ارائه شده توسط تامین اجتماعی مثبت ارزیابی می‌شود

استان‌ها > چهارمحال و بختیاری – استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی و ارائه خدمات حمایتی تامین اجتماعی، بار سنگینی را به دوش کشیده است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرانلاین ، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست بامدیر و کارکنان سازمان تامین اجتماعی این استان افزود:  نبود سرمایه گذاری سازمان های وابسته به این سازمان، یک کاستی است که انتظار می رود با جذب سرمایه گذاری در این حوزه در راستای کاهش نرخ بیکاری استان گام های بزرگتری برداشته شود.
به گفته وی :براساس آمارهای ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در بهار امسال، 20.3 درصد اعلام شده که پس از استان البرز بالاترین نرخ بیکاری را در بین استانهای کشور به خود اختصاص داده است.
وی افزود: فعالیت های سازمان تامین اجتماعی در سالهای اخیر سبب شده تا جمعیت زیادی از اقشار ضعیف جامعه از خدمات بیمه ای برخوردار شوند و امید است این روند با قوت ادامه یابد.
سلیمانی دشتکی در ادامه با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری در این استان تصریح کرد: رکود صنعت ساختمان و غیرفعال شدن شرکت های بزرگ در استانهای همجوار، بازگشت جمعیت زیادی از نیروی کار استان از کشورهای حوزه خلیج فارس و مشکلات اقتصادی کارخانه های فعال و تعادل بین ظرفیت های شغلی و نرخ مشارکت اقتصادی را برهم زده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با وجودی که در طول دولت یادزهم 42 هزار شغل جدید در استان ایجاد شد، اما این تعداد شغل جوابگوی جمعیت آماده به کار استان نیست و ضروری است تا از ظرفیت بخش خصوصی و سازمان های زیرمجموعه تامین اجتماعی بهره گیری شود.
مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست، تعداد بیمه شدگان اصلی همراه با افراد زیرپوشش آنها را 402 هزار نفر اعلام کرد و گفت: 86 هزار مستمری بگیر از خدمات تامین اجتماعی بهره مند هستند.
غلامرضا محمدی تصریح کرد: بر این اساس در حدود 488 هزار نفر معادل نیمی از جمعیت استان تحت پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی هستند.
مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری، بیمه شدگان خود اظهاری را با 72 هزار و 500 نفر بیشترین جمعیت بیمه شده استان دانست و گفت: همچنین 8 هزار و 400 نفر بیمه مشاغل آزاد، 15 هزار نفر بیمه قالی بافی، 23 هزار نفر بیمه رانندگان، 22 هزار نفر بیمه ساختمانی و 6 هزار و 800 نفر بیمه اختیاری هستند.
محمدی، سهم یارانه دولتی بیمه شدگان قالی بافی استان را در سال گذشته 350 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: همین میزان تعهد دولت برای پرداخت یارانه بیمه رانندگان بوده است.
وی همچنین از بخشودگی جرائم بیمه ای 140 کارگاه تولیدی، صنعتی و معدنی در مرحله نخست و بخشودگی 479 کارگاه و واحدهای دولتی و خصوصی در مرحله دوم خبر داد و افزود: این طرح در راستای تحقق اهداف اقتصادی مقاومتی، شامل حال کارفرمایان خوش حساب شده است.
سازمان تامین اجتماعی دارای سه بخش بیمه، درمان و امور اقتصادی است. این سازمان در حوزه بیمه در 24 واحد بیمه ای و 307 پرسنل به جمعیت تحت پوشش خود خدمات رسانی می کند.

48

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا