استان هااسلایدر

اعتمادسازی بزرگ‌ترین دستاورد برجام است| عناد آمریکا با ایران هیچ ربطی به برجام ندارد

محمدحسین قربانی

قربانی بزرگ‌ترین دستاورد برجام را اعتمادسازی در افکار عمومی جهان برشمرد و گفت: تحریم علیه سپاه بیانگر اقتدار نظام است و ایران بیش از ۳۶ سال است که تحریم‌ها را مدیریت می‌کند.

تدبیرشرق// محمدحسین قربانی در گفتگو با فارس بابیان اینکه برجام فضایی در راستای اعتمادسازی بین ایران و همه دنیا است اظهار کرد: برجام افتخاری بود که ثابت کردیم با گفتمان و دیپلماسی می‌توانیم حرف‌های خود را به دنیا بزنیم و از هرگونه تنش، فضای تند و غیر دیپلماتیک جلوگیری کنیم.

وی بابیان اینکه ایران با حسن نیت کامل وارد برجام شد و یک ارتباط سه‌جانبه بین ایران، آمریکا و اروپا به امضاء رسید، افزود: بزرگ‌ترین دستاورد برجام برای ایران اعتمادسازی برای افکار عمومی دنیا بود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه به دنیا ثابت کردیم که دکترین نظامی ایران به سمت بمب هسته‌ای حرکت نمی‌کند، گفت: خوشبختانه خوفی که به‌عنوان ایران هراسی از سوی اردوگاه غرب علی‌الخصوص آمریکا و اسرائیل حتی در جهان اسلام به وجود آمده بود با برجام از بین رفته است.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ارتباط با کشورهای جهان ازجمله کشورهای صاحب شرکت‌های بزرگ را از دیگر دستاوردهای برجام برشمرد و تصریح کرد: با برجام اتفاقات مطلوبی در کشور رقم خورد و خرید هواپیماها، حضور شرکت‌ها در فضای اقتصادی و توسعه‌ای ازجمله تولید خودرو، نفت، پتروشیمی و در حوزه دارویی امروز ما مشاهده می‌کنیم که ارتباط ما بهتر شده است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و کیاشهر در مجلس شورای اسلامی در کنار دستاوردهای برجام به بدعهدی بزرگ آمریکا نیز اشاره و خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها شاکله نظام جمهوری اسلامی را قبول ندارند و ثابت کردند که دشمنی و بی‌اعتمادی آن‌ها هیچ ربطی به برجام ندارد و از قبل بوده، اکنون هست و یقیناً در آینده نیز خواهد بود.

قربانی با اذعان به اینکه اکنون طرح براندازی جمهوری اسلامی ایران در دستور کار آمریکا قرار دارد و این دستور هم در دولت و هم در کنگره آمریکا مطرح است، افزود: آمریکا نمی‌تواند کشوری اثرگذار و مقتدری در منطقه همچون ایران را تحمل کند.

وی به پشتوانه عظیم مردمی و رهبری مقتدرانه نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابل طرح‌های ضد ایرانی آمریکا تأکید کرد و گفت: مشارکت مردم در انتخابات توانسته یک فضایی را برای دنیا به وجود بیاورد و عدم همکاری آمریکا با ایران بیانگر کنار نیامدن آمریکا با کلیات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در خانه ملت با اشاره به حمایت‌های ویژه آمریکا از کشورهای تندرو در خلیج‌فارس که رنگ و بویی از دموکراسی نبوده‌اند، خاطرنشان کرد: طبق تذکری که رهبری در رابطه به بدعهدی آمریکایی‌ها داشتند، عناد آمریکا با ایران هیچ ربطی به برجام ندارد و باید ما همه فضاها را بر روی آمریکا ببندیم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اذعان به اینکه برجام تابع آمریکا نیست، بیان کرد: برجام قراردادی با اروپا بوده و بدعهدی آمریکا به‌حساب سایر کشورهای دخیل در برجام گذاشته نمی‌شود گرچه متضرر اصلی در برجام آمریکایی‌ها هستند و اگر اروپایی‌ها نیز از آمریکا حمایت کنند یقیناً ضرر خواهند کرد.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بابیان تحریم‌های بیش از ۳۶ ساله اروپا و آمریکا علیه ایران، گفت: ایران بیش از ۳۶ سال است که مورد تحریم آمریکا و اروپا است و همیشه روی پای خود مانده است و جنگ‌ها، تحریم‌های اقتصادی و همچنین تحریم‌های هسته‌ای را مدیریت کرده است.

قربانی افزود: ایران همه تحریم‌های اروپا و آمریکا را چشیده و در مقابل آن مقاومت کرده و در مقابل تحریم‌های جدید نیز مقاومت می‌کند و علیرغم همه تحریم‌هایی که برخلاف تعهدات در برجام است نشان داد که هیچ پایبندی و نظارتی بر تعهدات خود ندارد.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و کیاشهر در مجلس شورای اسلامی تحریم‌های پی‌درپی آمریکا علیه اشخاص و نهادهای ایرانی را نشان‌دهنده اقتدار کشور برشمرد و گفت: اگر امروزه نیز تحریم‌هایی علیه اشخاص، نهادها و شرکت‌های ایران ازجمله سپاه از سوی آمریکا وجود دارد نشان‌دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جان است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر حرکت پرشتاب ایران در راستای امنیت و اقتدار ملی بیان کرد: ایران باید در راستای اقتدار ملی و دفاعی خود پیش برود و تحریم‌های علیه سپاه و ارکان آن به‌هیچ‌وجه از سوی ما پذیرفته نیست.

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا