استان هااسلایدر

حرکت عجیب مخابرات گیلان و چند سوال!

مخابرات گیلان

حتی اگر از کنار مسدود سازی تلفن های ثابتی که گاها تنها به علت مبالغ ناچیز، قطع می شوند، بگذریم، این اقدام اخیر شرکت مخابرات گیلان را نمی توان به هیچ عنوان توجیه نمود.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از خزر، چندی پیش مخابرات منطقه گیلان با ارسال پیام کوتاه به مشتریانی که تلفن ثابت آنها دارای بدهی میباشد، آنها را تهدید به سلب امتیاز تلفن ثابتشان کرده و به آن ها متذکر شده است قیمت امتیاز تلفن ثابت جدید بیش از 2.000.000 ریال است.

این پیام در حالی به مشترکین ارسال شده است که بعضا تلفن ثابت بعضی از آنان بدهی های ناچیز داشته و مشخص نیست چگونه شرکت مخابرات در ازای این بدهی ها، اقدام به سلب امتیاز تلفنی خواهد کرد که به اذعان خودش قیمت آن بیش از 2.000.000 ریال است! نکته قابل تامل دیگر اینکه سلب امتیاز تلفن های ثابت، نیازمند طی تشریفات قانونی و روال اداری است و ارسال پیامک هایی با این مضمون و هشدار به آنان در خصوص سلب امتیاز و اعطای امتیاز به مشترک جدید، نوعی بی توجهی به قانون محسوب می گردد.

گفتنی است خرداد ماه 95 هم کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات طی مصوبه ای تعرفه های تلفن ثابت را ۵۰ درصد افزایش داد. براساس این مصوبه که جزئیات آن ازسوی وزیر ارتباطات اعلام شد؛ تعرفه هر دقیقه مکالمه با تلفن ثابت از۳۰ ریال به ۴۵ ریال افزایش یافت و حق اتصال تلفن نیز با افزایش ۳۰۰ درصدی همراه شده و علاوه براین صاحبان تلفن های بدون استفاده نیز به پرداخت «حداقل کارکرد» ملزم شدند که بر این اساس تعرفه ای شامل ۲۰۰ دقیقه مکالمه خطوط بدون کارکرد در مناطق روستایی و ۳۳۰ دقیقه برای شهرها تعیین شد. این در حالی بود که از چندی پیش دولت رقمی به عنوان سهم دولت را از قبوض مردم دریافت می کرد؛ این رقم در همه قبوض اعم از قبوض تلفن هم لحاظ می شد که برای قبوض تلفن ثابت رقمی بالاتر از حد انتظار بود.

در پایان باید گفت به اذعان بسیاری از صاحب نظران شرکت مخابرات ایران در سال های اخیر با کاهش درآمدهای جاری مواجه بوده است. مشکلی که چاره آن مطمئنا تهدید مشترکین به سلب امتیاز از آنان نخواهد بود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا