استان هااسلایدر

۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به صنایع گیلان اختصاص پیدا می‌کند/گیلان به قطب صنایع سلولزی تبدیل‌شده است

صنایع گیلان

همایش تجلیل از برگزیدگان صنعتی و معدنی استان گیلان با حضور یدالله صادقی معاون بازرگانی صنعت معدن تجارت وزیر و محمدعلی نجفی استاندار عصر امروز سه‌شنبه ۲۷ تیرماه در سالن بانک کشاورزی برگزار شد.

در شرایط کنونی تولید، یک جهاد است

ابتدا دبیریان مدیر کارخانه سیمکو نماینده بخش خصوصی در این همایش پشت تریبون قرار گرفت تا برخی از مشکلات این بخش را بازگو کند.

او‌ در ابتدای صحبت‌های خود گفت: خدا رو شکر که یک روز به نام صنعت نام‌گذاری شد تا به جسم نیمه‌جانش بگوییم تولدت مبارک.

دبیریان سپس ادامه داد: در شرایط کنونی تولید خود یک جهاد است.

او با اشاره قیمت بالای زمین در شهرک‌های صنعتی گفت:  به نظر می‌رسد حمایت کافی از بخش تولید انجام نمی‌شود هرچند به گفته مدیر شهرک هم برای ایجاد زیرساخت‌ها به سرمایه بسیار بیشتری نیاز دارد. دبیریان ادامه داد: البته تخفیفانی هم در این میان وجود دارد اما با وام و سود بانکی پیش‌بینی‌شده نمی‌توان در بازار رقابت کند.

دبیریان سپس به کارگروه رفع موانع تولید اشاره کرد و گفت:اگر وامی در کارگروه تصویب می‌شود خواستار آن هستیم که پیگیری شود آیا به واحد می‌رسد یا خیر.

اصلاح قوانین بیمه ای در شرایط بحران نیز خواسته دیگر این فعال بخش خصوصی بود.

فعالیت صنایع سلولزی گیلان با بهترین تکنولوژی دنیا

علی منتظری رئیس صنعت، معدن و تجارت میزبان این همایش نیز سخنران دیگر این مراسم بود.

رئیس صنعت معدن تجارت ترجیح داد تا به بیان کارهای مثبت  سازمان تحت مدیریت خود بپردازد.

او با بیان اینکه در سه سال اخیر استان به قطب صنایع سلولزی تبدیل‌شده است گفت: با بهترین تکنولوژی دنیا در حال کار هستیم.‌

منتظری با اشاره به آمار شرکت توانیر مبنی برافزایش ۲۳ درصدی مصرف برق صنایع گفت: این آمار نشان دهنده فعالیت بیشتر این بخش است.

او همچنین به ظرفیت استان در بخش فولاد، تولید مس و صنایع غذایی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۹۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسیده داشتیم.

منتظری همچنین گیلان را در تولید فرش دستبافت نیز رو به توسعه عنوان کرد و گفت: در سال ۹۵ به تولید ۵۵ هزار مترمربع رسیدیم این عدد در سال ۹۲ تنها ۱۲ هزار متر مربع بود.

او با بیان اینکه در کارگروه رفع موانع تولید یکی از استان های موفق بودیم اظهار کرد: بالغ بر ۶۰۰ جلسه و هزار مصوبه داشتیم .

رئیس صنعت، معدن و تجارت افزود: در سال گذشته واحدهای تولیدی ۴۷۰ میلیارد تومان اعتبار دریافت کردند .

منتظری همچنین از اعطای تسهیلات به ۲۰ هزار واحد برای کوچک و متوسط  کشور در سال جاری خبر داد و گفت: از اعتبار پیش‌بینی‌شده  به طور میانگین ۶۰۰ میلیارد تومان سهم گیلان خواهد بود .

ارتقای کلاس سرمایه‌گذاری در گیلان

او افزود: برای نوسازی واحدها نیز برنامه‌هایی پیش‌بینی‌شده است.‌

منتظری با بیان اینکه امروز شاهد کلنگ زنی واحد تجاری سیتادیوم بودیم گفت: این واحد تجاری کلاس سرمایه‌گذاری در گیلان را ارتقا خواهد داد  چرا که با این نوع سرمایه‌گذاری می‌توانیم مقصد گردشگری باشیم. ‌

در ادامه مراسم از حاج فروردین پاکدامن بنیان‌گذار صنایع غذایی نادی نیز در این مراسم تجلیل شد.

تقدیر از واحدهای صنعتی نمونه گیلان

همچنین در ادامه از واحدهای تولیدی کارخانه فومنات، داروسازی سبحان، ماشین‌سازی امیدی، نوشینه، چای رفاه لاهیجان، گیل راد شمال، تافته آرین، ایران نادی، سیمان گیلان سبز ، پارس شهاب٬ نیوساد٬ پارس زرآسا٬ سیمان خزر٬ آناهیتای گیلان٬ آرین تخته٬پروفیل پنجره گیلان٬ صنایع روی لوشان٬ ستاره لاهیج٬ آوا و توسعه آریا٬ برج سعید٬ ایده آل بتون  نیز تقدیر شد.

/گیل نگاه

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا