استان هااسلایدرچشم‌انداز توسعه

نماینده مردم آستانه اشرفیه و کیاشهر: الحاق پارک ملی بوجاق کیاشهر به منطقه آزاد تجاری بندرانزلی قطعاً به سود مردم منطقه است

الحاق پارک ملی بوجاق کیاشهر به منطقه آزاد تجاری بندرانزلی

محمد حسین قربانی، نماینده مردم آستانه اشرفیه و کیاشهر در مجلس اعلام کرد: پارک ملی بوجاق با در نظر گرفتن شرایط زیست محیطی می‌تواند منشا سرمایه گذاری، توسعه، اشتغال و درآمد مردم باشد.

به گزارش تدبیرشرق، محمد حسین قربانی، نماینده مردم آستانه اشرفیه و کیاشهر در مجلس در گفتگو با شبستان، درباره پیشنهاد الحاق پارک ملی بوجاق کیاشهر به منطقه آزاد تجاری بندرانزلی، گفت: اگر منطقه آزاد تا کیاشهر وسعت پیدا کند منشا خیرات و برکاتی مانند آوردن سرمایه به منطقه و ارزش افزوده می‌شود.

وی افزود: ما به دنبال تخریب محیط زیست نیستیم و می‌خواهیم محیط زیست را حفظ کنیم.

قربانی با بیان اینکه در همه جای دنیا و اروپا، محیط زیست ریل گذار توسعه است، گفت: قاره اروپا قاره سبز است و صنعت دنیا را هم تامین می‌کند در حالیکه محیط زیستش عالیست و از ما ۱۰۰ برابر در این حوزه بهتر است.

وی اذعان کرد: وقتی اروپا و آفریقا دارد از محیط زیست خود درآمد کسب می‌کند چرا ما نکنیم.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و کیاشهر اضافه کرد: باید از فضای منطقه و محیط زیست، این نعمت الهی بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: به محیط زیستی‌ها می‌گوییم طرح مطالعاتی خودتان را متناسب با شرایط زیستی محیطی منطقه بیاورید تا سرمایه گذار بیاوریم، شما مالک باشید و اجازه بدهید از فضای کنونی استفاده شود.

قربانی خاطرنشان کرد: روزی خانم ابتکار در کیاشهر به من گفتند از دوربین رقص موزون پرنده را تماشا کنید و من به ایشان گفتم جواب شما را در مجلس خواهم داد. خانم ابتکار رقص موزون پرنده را می‌بیند اما رقص ناموزون مردم را برای فقر نمی‌بیند.

وی اعلام کرد: پارک ملی بوجاق با در نظر گرفتن شرایط زیست محیطی می‌تواند منشا سرمایه گذاری، توسعه، اشتغال و درآمد مردم باشد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و کیاشهر اظهار داشت: مصوبه‌ای خانم ابتکار از دولت گرفت که پارک ملی بوجاق را لغو کرده و من هم از دکتر جهانگیری در سفرشان به گیلان دستور گرفتم تا موضوع در دیوان عدالت اداری بازنگری شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم منطقه آزاد تا بندر کیاشهر گسترش یابد تا از فضای پارک ملی بوجاق متناسب با شرایط زیست محیطی استفاده کنیم.

قربانی با بیان اینکه سرمایه گذار طبق هر طرحی که محیط زیست بدهد وارد منطقه می‌شود، گفت: با این همه ظرفیت در منطقه برای ۵۰ میلیون طرح مطالعاتی مانده‌ایم. به خانم ابتکار گفتم شما طرح مطالعاتی خودتان را بنویسید من ۵۰ میلیون تومان را تامین می‌کنم.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و کیاشهر در مجلس اظهار کرد: الحاق پارک ملی بوجاق کیاشهر به منطقه آزاد تجاری بندرانزلی قطعاً به سود مردم منطقه است.
،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،حسن خسته بند،محمود شکری، ولی داداشی, محمدصادق حسنی, محمدمهدی افتخاری, کاظم دلخوش, منوچهر جمالی, اسدالله عباسی

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا