آخرین خبرها

مدیر مک‌آفی: توقف حملات سایبری توسط ترکیبی ازانسان و ماشین ممکن می‌شود

مدیر مک‌آفی: توقف حملات سایبری توسط ترکیبی ازانسان و ماشین ممکن می‌شود

به گزارش خبرآنلاین، این در حالی است که اخیرا اینتل به عنوان مالک اصلی مک آفی، بیش از 51 درصد سهام خود را به قیمت 4.2 میلیارد دلار واگذار کرده(تی پی جی کپیتال و توما براوو 51 درصد و اینتل 49 درصد سهام را در اختیار دارد) و رشد استارتاپ‌های امنیتی مانند Deep Instinct بر اساس یادگیری ماشین و هوش مصنوعی ، بیزینس قدیمی امثال مک آفی را مورد تهدید قرار داده است.

«استیو گروب من» مدیر اداره فناوری مک آفی معتقد است هوش مصنوعی به تنهایی نمی‌تواند جلوی جرایم سایبری علیه کمپانی‌ها را بگیرد چرا که قدرت انسان است که تعریف معین خروجی حمله را مشخص می‌کند و به دلیل استفاده هوش مصنوعی از جعبه‌های امنیتی تعریف شده از قبل، نمی‌تواند هدف از پیش تعیین شده انسان را که از قبل با آن مواجه نشده را تشخیص دهد.

به گفته وی انسان خارج از جعبه های تعریف شده امنیتی فکر می‌کند و به همین دلیل هوش مصنوعی از پسِ آن بر نمی‌آید و برای تقویت امنیت سیستم دچار نقصان می‌شود.

«گروب من» تاکید می کند انسان می‌تواند نتایح تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی را بیابد و چون در بحث جرایم سایبری استراتژیک‌تر از ماشین فکر می‌کند، لذا معادلات امنیتی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را بر هم می‌زند.

اما از سوی دیگر در بحث امنیت سایبری دچار نقصان دانش انسانی هم خواهیم شد و بنابراین ترکیبی از انسان و ماشین می‌تواند به طور توامان منجر به تقویت امنیت سایبری شود.

5656

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا