اجتماعیاستان ها

امام جمعه آستانه اشرفیه: اعضای شورای نگهبان باید از هر نوع شائبه سیاسی و جناحی خودداری کنند

حجت الاسلام و المسلمین ساجدی

حجت الاسلام والمسلمین دکترمحمد ساجدی، در خطبه های نماز جمعه این هفته آستانه اشرفیه با اشاره به سالروز تأسیس شورای نگهبان خاطر نشان کرد: اعضای شورای نگهبان باید از هر نوع شائبه سیاسی و جناحی خودداری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ساجدی با اشاره به سالروز تأسیس شورای نگهبان تصریح کرد: در اینکه در نظام اسلامی ما باید نهادی باشد تا از اسلامیت نظام و مبانی اساسی ما صیانت کند هیچ تردیدی وجود ندارد، بر همین اساس امام(ره) و مقام معظم رهبری همواره از شورای نگهبان، از بدو تأسیس تا کنون، حمایت نمودند.
امام جمعه آستانه اشرفیه با اشاره به برخی از رویکردها و نگرش های شورای نگهبان در مسئله انتخابات گفت: در محافل علمی و سیاسی در ارتباط با برخی از تصمیمات شورای نگهبان در بعضی از موارد به خصوص در مورد نظارت بر انتخابات بحث های چالشی فراوانی وجود دارد. بخشی از این ها قاطعیت دارد و قانون انتخابات می باشد، که ضرورت دارد قانون انتخابات بازنگری شود و ان شاءاللّه پس از بازنگری به درستی اجرا شود.
خطیب نمازجمعه آستانه اشرفیه تأکید کرد: به جای حرفهای روزمره و احساسی به مسائل معنایی و اساسی پرداخته شود.
حجت الاسلام و المسلمین ساجدی ادامه داد : اعضای شورای نگهبان باید مراقبت کنند و از هرگونه شائبه سیاسی و جناحی در انتخابات پرهیز کنند که حاصل این عمل، جلب اعتماد عمومی به این نهاد محترم است.

خطیب نماز جمعه آستانه اشرفیه به روز بهزیستی و تأمین اجتماعی نیز پرداخت و با اشاره به تأسیس مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست دیرآموز توسط یک زوج آستانه ای گفت: مأموریت اصلی سازمان بهزیستی کمک به افراد معلول و ناتوان و کم کردن رنج و ناراحتی، بهبود بخشیدن به کیفیت زندگی و سهل کردن زندگی آنان است و البته نقش مردم در این عرصه کلیدی و مهم است که با توجه به ارزش های اعتقادی خود به یاری این نهاد دولتی بشتابند.
دکتر ساجدی گریزی هم به وظیفه ذاتی سازمان تامین اجتماعی زد و خاطر نشان کرد : رسالت اصلی این سازمان ایجاد آسایش و امنیت خاطر برای افراد تحت پوشش خود، به ویژه در دوران از کار افتادگی و بازنشستگی است و باید در بحث بهداشت و پیشگیری و افزایش فراگیر بیمه همّت شود.

حجت الاسلام و المسلمین ساجدی خدمات دولت یازدهم در حوزه سلامت را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: یکی از مزایا و موفقیت های این دولت در بخش بهداشت و درمان است اما متأسفانه هزینه بسیاری صرف مقوله غیر ضروری و بیهوده درمان شده است و باید توجه بیشتری به بخش بهداشت شود.
امام جمعه آستانه اشرفیه در ادامه از تحت پوشش بیمه ای نبودن برخی خدمات انتقاد کرد و افزود: رهبر انقلاب فرمودند به گونه ای تدبیر کنید تا بیمار و خانواده بیمار دغدغه ای جز رسیدگی به بیمار خود نداشته باشند و این در حالی است که بسیاری از پزشکان یا دفترچه بیمه را نمی پذیرند و یا باید مبلغ زیادی را همراه با پذیرش آن پرداخت کرد، به خصوص در مورد دندان پزشکی؛ چرا باید اینگونه باشد؟! به نظر می رسد یکی از کارهای لازم و ضروری دولت در بخش بهداشت و درمان و نظام سلامت و تأمین اجتماعی افزایش سهم سرانه بیمه است.

امام جمعه قطب مذهبی گیلان از برگزاری مراسم یادبود علما و روحانیون فقید شهرستان آستانه اشرفیه در سالروز شهادت رییس مذهب جعفری، حضرت امام جعفر صادق(ع) خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین ساجدی با تجلیل از شهروند واقف آستانه ای که دو قطعه زمین در روستای امیر هنده پایین را برای بنای خانه عالم وقف کرد، گفت: این حد از اعتقاد و پایبندی و تدّین جز حاصل تربیت در محضر عالمان دینی همچون آیت اللّه وحید، آیت اللّه ضیایی، آیت اللّه امینیان و سایر بزرگان این شهر نمی باشد که ارزش های الهی و اسلامی را به مردم تزریق کردند.

 مسئول دفتر بازرسی هیأت نظارت شهرستان آستانه اشرفیه به مناسبت سالروز تأسیس شورای نگهبان، سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته بود.

/بامردم

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا