آخرین خبرها

آماده سازی اراضی شهر جدید امیرکبیر با پیشرفت 50 درصدی در حال اجرا است

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان مرکزی:

آماده سازی اراضی شهر جدید امیرکبیر با پیشرفت 50 درصدی در حال اجرا است

استان‌ها > مرکزی – مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های استان مرکزی گفت: پروژه ی مشارکتی آماده سازی اراضی و امکانات زیرساختی شهر جدید امیر کبیر با بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی توسط سازمان همیاری در حال اجرا می باشد.

مجتبی عالیخانی در گفت و گو با خبرآنلاین استان مرکزی با اشاره به این مطلب افزود: این پروژه در قالب قراردادی به مبلغ 200 میلیارد ریال با مشارکت شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور (شهر جدید امبیرکبیر) یکی از فعالیت های بزرگ و مهم سازمان در راستای اقدامات عمرانی و شهرسازی است .
وی در خصوص دیگر فعالیت های عمرانی سازمان همیاری شهرداری های استان مرکزی گفت: راه اندازی پروازهای فرودگاه امیرکبیر اراک در راستای کمک به رشد و توسعه خدمات حمل و نقل هوایی استان ، اجرای طرح توسعه شرکت دانه بندی همیاران شهرداری های شهرستان شازند ،انجام اقدامات اولیه به منظور احداث کارخانه تولید قطعات بتنی و همچنین اجرای پروژه های احداث سکوهای بتنی پرورش نهال در نهالستان شهید رجایی اراک با پیشرفت 50 درصدی از جمله پروژه ها و اقداماتی است که عملیات اجرایی آنها در حال انجام می باشد.
عالیخانی در ادامه از آغاز فعالیت های شرکت همیار بنیان مرکزی که یکی از شرکت های زیر مجموعه سازمان همیاری شهرداری های استان است، خبر داد و گفت: اولین پروژه در دست اجرای شرکت مذکور ،تکمیل باند دوم محور خمین محلات می باشد که این قرار داد با اداره کل راه و شهرسازی استان منعقد شده و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
*رشد 100 درصدی بودجه تحقق یافته سازمان همیاری طی پنج سال گذشته
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان مرکزی در بخش دیگری از این گفت و گو از رشد 100 درصدی بودجه تحقق یافته این سازمان طی پنج سال گذشته خبر داد و بیان کرد: بودجه پیش بینی شده سازمان همیاری شهرداری های استان مرکزی در سال جاری ۴۶۸ میلیارد ریال است، که این رقم در مقایسه با سال ۹۱ حدود هزار درصد( ۱۰ برابر) افزایش نشان می دهد.
وی تامین نیروی انسانی مورد نیاز شهرداری های استان مرکزی را از دیگر اقدامات در راستای حمایت از شهرداری ها عنوان کرد و افزود: این سازمان با توجه به وظایف اساسی شهرداری ها در تامین نیازمندی های شهری و تاسیسات مورد نیاز عمومی نیز مشارکت و همکاری دارد و علاوه بر این تجمیع امکانات و سرمایه های پراکنده شهرداری ها و افزایش توان مالی از طریق ایجاد درآمدهای ناشی از تولید، فعالیت های اقتصادی، خدماتی طبق اصول بازرگانی و با شخصیت حقوقی مستقل را هم مورد توجه و اقدام قرار داده است.
عالیخانی ادامه داد: سازمان همیاری شهرداری ها طبق قانون می تواند به تمام عملیات و معاملات مالی و تجاری و بازرگانی اعم از واردات، صادرات و قبول نمایندگی شرکت ها و موسسات تولیدی و خدماتی داخلی و خارجی و قبول پیمانکاری و اعم از آن، که به طور مستقیم و غیر مستقیم به تمام یا هر یک از موضوعات اساس نامه سازمان مربوط باشد، راسا یا نه نمایندگی از طرف شهرداری های عضو مبادرت کند.
*رشد 55 درصدی برگزاری نمایشگاه های عمومی و تخصصی در سال 95
رئیس هیئت مدیره شرکت نمایشگاه های بین المللی استان مرکزی به برگزاری 31 نمایشگاه تخصصی و عمومی در استان در سال 95 که نسبت به مدت مشابه حدود 55 درصد رشد داشته است اشاره کرد و گفت: استان مرکزی به عنوان بزرگ ترین نمایشگاه دائمی غرب کشور دارای 10 هزار متر مربع سالن های نمایشگاهی مسقف ، سه هزارمتر فضای باز نمایشگاهی و 120 هزار متر مربع پارکینگ ویژه غرفه داران و بازدید کنندگان استان است و در سال جاری نیز میزبان حدود 40 عنوان نمایشگاه عمومی و تخصصی خواهد بود.
عالیخانی در پایان بیان کرد: اجرای طرح بهسازی سالن های برگزاری نمایشگاه ، محوطه سازی سایت نمایشگاه های بین المللی استان و افزایش عناوین نمایشگاهی نسبت به سال های گذشته از مهم ترین اقدامات شرکت نمایشگاه های بین المللی استان مرکزی در سال گذشته بوده است.

46

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا