آخرین خبرها

نمایش فیلم‌های ساموئل خاچیکیان در ایتالیا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین٬ سینما ریتروواتو بهترین جشنواره مخصوص نمایش آثار تاریخ سینما و مرمت فیلم‌های قدیمی است که به «کن سینمای کلاسیک» شهرت دارد.

این جشنواره کار خود را از سال 1986 آغاز کرده و طی سال‌ها به معتبرترین رویداد برای نمایش فیلم‌های صامت، کلاسیک و گمنام تاریخ سینما تبدیل شده است. در این دوره جشنواره که از 24 ژوئن تا 2 جولای 2017 از سوی سینماتک بولونیا در چند سالن سینما برگزار می‌شد، با همکاری فیلمخانه ملی ایران چهار فیلم از بهترین آثار ساموئل خاچیکیان مطرح نمایش داده شد.

«طوفان در شهر ما»

«چهارراه حوادث» (1331)، «طوفان در شهر ما» (1337)، «دلهره» (1341) و «ضربت» (1343) از ساخته‌های این فیلمساز سرشناس در جشنواره به نمایش درآمد و مورد استقبال تماشاگران و منتقدان قرار گرفت. در کنار نمایش فیلم‌ها احسان خوشبخت، بهداد امینی، مانیا گریگوریان، و کاوه عسگری در یک جلسه یک ساعته سینمای ساموئل خاچیکیان را معرفی کردند.

پوستر جشنواره

جشنواره سینما ریتروواتو هر سال برای چند فیلمساز و سینماگر بزرگداشت می‌گیرد، و همچنین – در همکاری با آرشیوهای فیلم معروف دنیا – محل نمایش نسخه‌های تازه یا احیا شده فیلم‌هایی است که پیش از این موجود نبودند یا نسخه‌های خرابی داشتند. در جشنواره امسال فیلم‌هایی از باستر کیتن، ژان ویگو، کینگ ویدور، سرگئ آیزنشتاین، اتو پره مینجر، لوییس بونوئل و دیگران با نسخه نو به نمایش درآمدند.

5858

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا