آخرین خبرها

تبریز از مدارس غیر مستحکم رنج می برد / الزام بازسازی 450 مدرسه فرسوده

تبریز از مدارس غیر مستحکم رنج می برد / الزام بازسازی 450 مدرسه فرسوده

استان‌ها > آذربایجان شرقی – مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی علت تاسیس نشدن مجمع خیرین مدرسه ساز در شهرستان تبریز را کفایت فضاهای آموزشی و نیاز نداشتن به مدرسه در گذشته تلقی کرد و گفت: در گذشته به همین دلیل توجه خیرین به این مسئله بسیار کم بوده ولی در حال حاضر تبریز از داشتن مدارسی با بناهای غیر مستحکم و فرسوده رنج می برد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، جعفر پاشایی با اشاره به این که برای عبور از فضاهای آموزشی فرسوده و غیرمستحکم به همت و مشارکت فوری خیرین و مردم نیاز داریم، گفت: در سال جاری در شهرستان تبریز قریب به 200 ساختمان نیمه مستحکم و 250 ساختمان و مدرسه غیر مستحکم وجود دارد که به توجه خیرین نیاز دارند.

وی با اشاره به این که از ابتدای شروع مدیریت این ارگان در سال 92 همت و تلاش خود را به کار گرفته است تا شاخص های مختلف را در استان تغییر بدهد، گفت: در همه ی شاخص های آذربایجان شرقی تا به امروز در حوزه آموزشی، کنکور سراسری، پرورشی و ورزشی گام های جدی برداشته شده و بخش بسیار جدی آن هم در حوزه مشارکت خیرین بود که از سال 92 تاکنون 40 درصد مشارکت خیرین نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به این که در سال های اخیر با استقبال کم نظیر خیرین در امر ساخت و توسعه ی مدارس و فضاهای آموزشی در استان گام های موثری برداشته شد، گفت: در سایه همت و اعتماد و نیک اندیشی خیرین توانستیم بخش بسیار مهمی از این مشکلات را حل کنیم و یکی از همین معضلات و کمبودها مربوط به بحث فضاهای آموزشی شهر جدید سهند بود که این مشکل نیز با همت خیرین برطرف شد.
جعفر پاشایی در ادامه تاكيد كرد: همه ی بزرگانی که دل به دریای مشارکت و مدرسه سازی زده اند بدانند که آیندگان این جامعه پاسخ این اقدام بزرگشان را با علم، دانایی و دانش خواهند داد.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به تنهایی قادر به حل مشکلات خود نیست، گفت: با توجه به این که آموزش و پرورش مسئله ای عمومی و ملی است، بنابراین لازمه آن مشارکت مردم و خیرین است تا بتوان مشکلات این حوزه را حل کرد.
پاشایی با اشاره به این که در آذربایجان شرقی میزان اقبال و انگیزه مردم و خیرین به حوزه تعلیم و تربیت در جایگاه خوبی قرار دارد، افزود: به همت خیرین شهر تبریز امسال پس از 38 سال اولین بار جشنواره خیرین مدرسه ساز در تبریز برگزار شده و 200 نفر خیر این شهرستان به این جشنواره دعوت شده اند که همه این اقدامات و فعالیت ها نوید از بازگشت سرمایه بزرگ اجتماعی، اعتماد عمومی و مشارکت مردمی به سرمایه گذاری در آینده آموزش و پرورش دارد.
وی با اشاره به گستردگی فضاهای آموزشی در سراسر کشور مخصوصا استان آذربایحان شرقی گفت: با توجه به این موضوع شاید دولت نتواند در کوتاه مدت هماهنگی های لازم برای بازسازی مدارس را ایجاد کند، در نتیجه این ارگان نیازمند مشارکت عمومی مردم، خیرین و همت آنان است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به این که دولت در برنامه ششم بودجه سه میلیارد دلاری برای بازسازی مدارس کل کشور در نظر گرفته است گفت: تخصیص بخش هایی از این اعتبار به هر استان مربوط به تعداد دانش آموزان و فضای آن استان است که ما نیز به تناسب این تعداد و فضا از ظرفیت منابع کشور در دولت دوازدهم استفاده خواهیم کرد.

46

مطالب پیشنهادی

دکمه بازگشت به بالا