آخرین خبرها

فستیوال خوش صدا گامی برای حمایت از موسیقی کشور

فستیوال خوش صدا گامی برای حمایت از موسیقی کشور

استان‌ها > آذربایجان غربی – دبیر مسابقه برترین هنرمند آواز گفت: برگزاری فستیوال خوش صدا میتواند تاثیر زیادی در حمایت از موسیقی در کشور و جلوگیری از زیرزمینی شدن این هنر شود.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، بابک لطفی دبیر مسابقه برترین هنرمند آواز ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: نخستین فستیوال خوش صدا با محوریت برترین آواز برگزار میشود که در این فستیوال در مرحله مقدماتی با حضور ۱۹۱ نفر و با رقابتی یک هفته ای هم اکنون به مرحله نهایی رسیده است.
وی افزود: در مرحله نهایی که با حضور ۷۴ نفر در ۳ گروه ملودی، باربد و ماهور به رقابت خواهند پرداخت در نهایت داوران نفرات برتر را معرفی خواهند کرد.
مدیر امور هنری شهرداری ارومیه تصریح کرد: این سه گروه، طی روزهای ۲۰ تا ۲۷ تیرماه به رقابت خواهند پرداخت که در نهایت هیئت داوران متشکل از حمید حامی و مانی رهنما بعنوان سرداور و توحید عباسی، علی پرکار و فرشید جهان دیده بعنوان داور نفرات برتر را معرفی خواهند کرد.
وی اضافه کرد: سعی شده موسیقی های فستیوال، از آثار ملی یا حس و حال نوستالژیک مدنظر قرار گیرد ضمن اینکه در روز افتتاحیه از اولین ارکستر فلارمانیک ارومیه نیز پرده برداری خواهد شد.
لطفی گفت: نسل حاضر دغدغه های خاص خود را دارد و سالانه بالغ بر ۱۰۰ نفر موزیسین از دانشگاه ها به کشور معرفی شده که اگر به آنان خدمات ندهیم به راه کج (زیرزمینی یا مسابقات خارجی) میروند لذا این فستیوال میتواند تاثیری خوبی در پیشرفت موسیقی کشور داشته باشد.
وی افزود: اولین فستیوال خوش صدا از رسانه های مجازی هم چون “کلیپو” بصورت مستقیم پخش خواهد شد.
وی اضافه کرد: در حاشیه این جشنواره اولین نمایشگاه فروش ارائه محصولات هنری و سوغات نیز برگزار خواهد شد ضمن اینکه نخستین جشنواره رسانه در حوزه آواز نیز از دیگر برنامه های جنبی آن خواهد بود.
دبیر مسابقه برترین هنرمند آواز با اشاره به حمایت مسئولین و وزارت ارشاد از این برنامه گفت: اگر مسئولین حمایت جدی تری داشته باشند من قول میدهم شرکت کنندگانی از ترکیه هم در این مسابقه شرکت کنند.

46

مطالب پیشنهادی

دکمه بازگشت به بالا