استان ها

بالگرد هلال احمر گیلان پیدا شد!

بالگرد هلال احمر گیلان

سال گذشته بود که مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از تقویت ناوگان لجستیکی این جمعیت با اختصاص بالگرد امدادی خبرداده بود. اما با گذشت چندین ماه پایگاه هوایی مورد نیاز در چاف لنگرود به بهره‌برداری نرسیده و در پیچ و خم کارهای اداری و تامین اعتبار مانده است.

در همین زمینه مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان در گفتگو با دیارمیرزا گفت: بالگرد امدادی از اوایل فروردین ماه با پیگیری های استاندار به استان گیلان وارد شد و در حال حاضر در فرودگاه رشت و در یکی از آشیانه های اجاره شده از سپاه مستقر است.

ولی پور افزود: از ۱۲ سال پیش قرار شد که همه استانها مرکز امداد هوایی داشته باشند اما گیلان از امکان محروم بود زیرا داشتن بالگرد هوایی مستلزم داشتن مرکز هوایی در استان بود. خیلی تلاش داشتیم گه این پایگاه هوایی در مرکز استان باشد اما امکانش فراهم نشد و اگر هم به دنبال مکان دیگری نبودیم از ردیف اعتبار برای دریافت بالگرد و ساخت مرکز حذف می‌شدیم.

وی ادامه داد: این مرکز را علی‌رغم میل باطنی در چاف لنگرود و در زمینی که متعلق به هلال احمر بود مستقر کردیم و با پیگیری‌های دکتر نوبخت، استاندار و جمعیت هلال احمر ردیف اعتبار ساخت این مرکز از اسناد خزانه اسلامی تامین شد و فرایند قانونی و مناقصه و پیمانکار آن مشخص شد و این قول را به مردم استان می‌دهیم که تا قبل از پایان تیر ماه کار ساخت آن شروع شود.

ولی پور با بیان اینکه تامین زمین و ساخت پایگاه هوایی از تعهدات استانی است گفت: این زمین از اموال خود هلال احمر در جهت تسریع ساخت پایگاه اختصاص داده شده است و برای ساخت کل مرکز مبلغ ۷ میلیارد تومان نیاز است که در حال حاضر برای فاز اول که ساخت آشیانه و باند پرواز است مبلغی  بالغ بر ۲ و نیم میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان اخبار منتشر شده در برخی سایت‎ها مبنی بر اینکه بالگردی وارد گیلان نشده را تکذب کرد و گفت: انتشار اخبار کذب باعث دلسردی مردم می شود و بنده از همه رسانه ها میخواهم قبل از نشر خبر ابتدا درستی آن را پیگیری کنند. بالگرد گفته شده هم اکنون در فرودگاه رشت هست و میتوانند آن را مشاهد کنند.

وی ادامه داد: این بالگرد نیاز مردم استان گیلان بود و تمام تلاش خودمان را کردیم تا هم استانی‌هایمان از این نعمت بر خوردار شوند. چون استان گیلان استانی حادثه خیز است و باید امنیت مردم حفظ شود.

ولی پور گفت: بنده آدم سیاسی نیستم و تمام اولویت کاری‌ام خدمت رسانی به مردم است.

وی در مورد برنامه های هلال احمر در فصب تابستان نیز گفت: در حال حاضر ۵۱ پایگاه سیار و ثابت در استان در مناطق کوهستانی، جاده ها و سواحل برای خدمت رسانی به مردم و مسافرین مستقر هستند و روزانه ۳۰۰ نفر از امداد گران در سطح استان برای کمک رسانی به مسافرین حضور دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان به گرمای این روزهای رشت نیز اشاره کرد و افزود: ازهمه مردم می‌خواهیم در اوج گرما یعنی در ساعت قبل از ۶ عصر از حضور در مکانهای عمومی خودداری کنند تا دچار گرمازدگی نشوند و همچنین اگر به دل طبیعت رفتند از روشن کردن آتش خودداری کنند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا